۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۸۹۱۸۳

لغو حکم بازداشت خانگی پرویز مشرف

خبرگزاری رسا ـ مقامات قضائی پاکستان، حکم بازداشت خانگی پرویز مشرف رئیس جمهور سابق این کشور را لغو کردند.
لغو حکم بازداشت خانگي پرويز مشرف

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه تی آر تی، خبر از لغو حکم بازداشت خانگی پرویز مشرف داد.


در این گزارش آمده است که مقامات قضائی پاکستان، حکم بازداشت خانگی پرویز مشرف رئیس جمهور سابق این کشور را لغو کردند.


گفتنی است حامیان رییس جمهور پیشین پاکستان امروز اسنادی به ارزش تقریبی دوهزار دلار، برای ضمانت وی به صندوق دادگاه پرداخت کردند که پس از آن قاضی نیز حکم رهایی وی را صادر کرد.


پرویز مشرف رییس جمهور و فرمانده سابق ارتش پاکستان متهم است که روز 12 تیر 1386، دستور حمله نظامی به مسجد لعل در مرکز اسلام آباد را صادر کرده است. همچنین وی متهم به همکاری در قتل نواب اکبر بوگتی و خانم بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان است.


لازم به ذکر است که بر اثر حمله نظامیان به مسجد لعل اسلام آباد، که 12 روز پس از محاصره کامل مسجد از سوی نیروهای امنیتی پاکستان صورت گرفت، بیش از 100 نفر از حاضرین در مسجد از جمله قاضی عبدالرشید معاون سرپرست امام مسجد لعل، مادر و برادر زاده وی و همچنین برخی نیروهای امنیتی پاکستان کشته شدند.


الیاس صدیقی، وکیل مدافع مشرف با اشاره به وثیقه های مالی موکل خود گفت: مشرف اکنون آزاد است و هرجا که بخواهد می تواند برود.وی همچنین خواستار حذف نام پرویز مشرف از فهرست اسامی ممنوع الخروج از کشور شده است.


در همین حال، چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان اعلام کرده است که پرویز مشرف قادر به ترک کشور نیست زیرا نام وی در فهرست افراد ممنوع الخروج قرار دارد./1415/1409/ح

ارسال نظرات