۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۸۹۳۸۷

سومین روز مذاکرات ایران با 1+5/ بیم و امید درباره موفقیت مذاکرات

خبرگزاری رسا ـ سومین روز از دور دوم مذاکرات هسته ای ایران با طرف های غربی در ژنو سوئیس در حالی آغاز شده است که بر خلاف روز دوم بیم و امیدهای بسیاری درباره موفقیت مذاکرات وجود دارد.
مذاکرات هسته اي ايران و گروه1+5

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دور دوم مذاکرات هسته ای ایران و گروه1+5 در سومین روز ادامه یافت.

 

با ورود وزرای خارجه کشورهای مختلف غربی و آمریکا به ژنو سوئیس مقر اروپایی سازمان ملل روند مذاکرات وارد مرحله تازه ای شده است.

 

در حالی که قرار بود نشست سه جانبه ظریف، اشتون و جان کری امروز نیز ادامه یابد، این نشست به تعویق افتاده است؛‌ شب گذشته این دیدار سه جانبه به مدت پنج ساعت طول کشید.

 

خبرها حاکی است وزرای خارجه اروپایی در حال تماس با پایتخت های خود هستند.

 

امروز همچنین نشست چهار جانبه ای با حضور ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه آلمان و انگستان برگزار شد.


از سویی دیگر وزیر خارجه فرانسه امروز اعلام کرده است که هیچ توافقی صورت نگرفته است؛ لوران فابیون با بیان برخی بهانه جویی ها مدعی شده است که ما باید در مذاکرات دغدغه امنیتی اسرائیل و منطقه را در نظر بگیریم‌.

 

مقامات دیپلماتیک نزدیک به مذاکرات اظهار داشته‌‌اند تا کنون فرانسه مانع اصلی برای رسیدن به توافق با ایران بوده است و آمریکا با پیش‌نویس اولیه موافقت کرده است.

 

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز تاکید کرده است که صحبت کردن درباره توافق زود است اما ما امیدواریم بتوانیم اختلاف و فاصله ها را کم کنیم.

 

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز تاکید کرده که مذاکرات وارد مرحله حساس و سرنوشت ساز تدوین متن بیانیه شده است.

 

در سومین روز مذاکرات همچنین لاوروف وزیر امور خارجه روسیه وارد سوئیس شد، قرار است نماینده چین نیز به مذاکرات هسته ای در ژنو بپیوندد.

 

برخی از منابع دیپلماتیک غربی اعلام کرده اند که نشست دیگری در هفته های آینده به منظور بررسی بیشتر پرونده هسته ای ایران در ژنو برگزار خواهد شد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات