۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۱۸۹۴۲۷
از سوی نماینده ولی فقیه در خوزستان؛

مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب الله عسگراولادی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب الله عسگراولادی از سوی نماینده ولی فقیه در خوزستان در اهواز برگزار شد.
مراسم بزرگداشت حبيب الله عسگراولادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم بزرگداشت مرحوم حاج حبیب الله عسگراولادی، از سوی نماینده ولی فقیه در خوزستان، روز گذشته با حضور علما، مسؤولان و سایر اقشار مردم در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

در این مراسم آیات سید محمد علی موسوی جزایری، سید علی شفیعی، محسن حیدری آل کثیر، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند.

همچنین حاضران با قرائت قرآن و ذکر فاتحه یاد و خاطره این مجاهد انقلابی را گرامی داشتند.

در این مراسم، حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان این که مرحوم عسگراولادی یار دیرین انقلاب و فرزند مکتب امام حسین(ع) بود، اظهار داشت: این مجاهد بزرگ یار و سرباز امام و رهبر معظم انقلاب بود.

مرحوم عسگراولادی شاگرد مکتب عاشورا بود

وی مرحوم عسگراولادی را دلباخته امام حسین(ع) و شاگرد مکتب عاشورا دانست و افزود: این مبارز انقلابی زندگی خود را وقف  اسلام، انقلاب و محرومان کرده بود.

بنا براین گزارش، عبدالحسین مقتدایی، استاندار خوزستان، با صدور پیامی درگذشت مرحوم حاج حبیب الله عسگراولادی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: در نخستین روز از ماه محرم الحرام ماهی که منسوب است به سید و سالار مجاهدان راه خدا حضرت حسین بن علی(ع)، روح بلند یکی از تربیت شدگان حسینی از قفس تن رها و به ابدیت پیوست؛ انالله و انا الیه راجعون

این پیام می افزاید: مجاهد نستوه مرحوم حاج حبیب اله عسگراولادی، سال های متمادی از عمر پر برکت خود را برای رهایی ملت مظلوم ایران از چنگال استبداد و استعمار در زندان گذراند و شکنجه های جان فرسایی را به جان خرید اما صبر پیشه کرد و در راه آرمان خویش ضعف و تردید به خود راه نداد

در ادامه آمده است: مرحوم عسگراولادی در کوران حوادث گوناگون دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرگز به خاطر منافع شخصی و ریاست دنیوی ندای قرآن را که " وَلاَ تَلْبِسُواْ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَکْتُمُواْ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ"  فراموش نکرد و تا آخرین روزهای زندگی خود از مسیر انصاف و حقیقت خارج نشد. علاوه بر حضور در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی در کارنامه زندگی درخشانش خدمت در کمیته امداد امام خمینی(ره) همچون مرواریدی می درخشد. خداوند روح آن مرحوم راشاد و با شهدا و صالحین محشور بگرداند.

گفتنی است، مرحوم عسگر اولادی از سن جوانی یار و یاور انقلاب بوده که در این راه رنج‌های همانند تحمل سیزده سال زندان رژیم پهلوی را در کارنامه خود دارد، پس از انقلاب نیز معتمد امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود که در این راه خدمات زیادی برای انقلاب و امت ایران اسلامی انجام داد./9464/پ202/غ

ارسال نظرات