۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۸۹۴۳۸
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

طهارت باطن مهم‌ترین مقدمه شناخت یاران سید الشهدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که شناخت اصحاب حضرت سیدالشهدا(ع) نیاز به مقدماتی دارد، طهارت باطن را مهم‌ترین مقدمه آن دانست و گفت: اگر درون پاک نباشد، انسان هرچه تعریف کند، به‌قول حکما شرح اسم است که حرکتی در عقل، قلب و روان ایجاد نمی‌کند.
حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، شامگاه یک‌شنبه نوزدهم آبان ماه در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه همدانی‌ها واقع در خیابان امین حضور تهران با اشاره به این‌که شناخت اصحاب حضرت سیدالشهدا(ع) نیاز به مقدماتی دارد، طهارت باطن را مهم‌ترین مقدمه آن دانست و بیان داشت: اگر درون پاک نباشد، انسان هرچه تعریف کند، به‌قول حکما شرح اسم است که حرکتی در عقل، قلب و روان ایجاد نمی‌کند.

وی به بیان اشعاری از یک حکیم الهی که چندین سال ملازم وی بوده است پرداخت و با بیان این‌که اصحاب امام حسین(ع) همه خواستن‌ها را به این حقیقت سپردند که می‌خواهم به وصل دلبر برسم، گفت: آن بزرگواران برای رسیدن به این حقیقت، از سه منبع راهنمایی گرفتند که از سخنرانی شب عاشورای امام حسین(ع) گرفته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان قرآن کریم را یکی از منابع راهنمایی اصحاب حضرت سیدالشهدا(ع) برای رسیدن به حقیقت مطرح کرد و ابراز داشت: آنها به این حقیقت رسیدند که کلید دار در عالم یکی است و آن وجود مقدسی است که یک زخم خوردن در راه خود را در قرآن عَلَم کرده و همان را به‌عنوان دری باز به روی فیوضات خود بیان کرده است.

این واعظ برجسته ابراز داشت: تفاوت بین معبود حق و معبود باطل این است که در حریم معبود حق هیچ چیز را نمی‌بازیم و همه چیز را به دست می‌آوریم اما درحریم معبود باطل همه چیز را می‌بازیم.

وی با بیان این‌که زیبایی بی‌نهایت دلبر دل اصحاب امام حسین(ع) را برد و آنها یکپارچه زیر چتر ولایت قرار گرفتند، اظهار داشت: آن بزرگواران به محض ورود به عالم پس از مرگ، تمام حقایق برایشان مکشوف شد و ذره‌ای جهل برایشان نماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: به کسی گفتند از ما تا خدا چقدر راه است؟ گفت دو قدم؛ یکی باید از روی دنیا رد بشوی و دیگری از هوای نفس، دیگری گفت راه را بسیار دور کردی زیرا بین ما و خدا یک قدم است؛ این‌که از روی مجموعه خواسته‌های نامشروع رد شوی.

این واعظ برجسته با بیان این‌که پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند «هرچه ارزش‌های‌تان پست شود، ضد ارزش‌ها برایتان بزرگ می‌شود»، ابراز داشت: چه بسا دختران با عفت که از خانه دور و به مراکز تحصیلی و علمی وارد شده و در آنجا به‌وسیله همکلاسی خود فرهنگ عفت در نزدشان پست می‌شود و کارهای آنها در نزد او بزرگ می‌شود؛ سپس همین فریب خورده دچار خوکشی، افسردگی و یا عذاب وجدان می‌شود و یا سازمان حیات خودش بهم می‌خورد./956/پ202/ع

ارسال نظرات