۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۸۹۴۴۴
مدیر حوزه علمیه جعفریه مازندران:

مرحله یقین شرط اصلی میدان شهادت طلبی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه جعفریه شهرستان بهشهر گفت: شهدای ما با یقین پا در میدان جنگ گذاشتند و به شهادت رسیدند و در مقابل اسلام تسلیم شدند، هرکس که به یقین رسید، بدون شک اسلام را تصدیق می کند.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام ابراهیم پیشنمازی، مدیر حوزه علمیه جعفریه شهرستان بهشهر در سومین یادواره پنج تن از شهدای روستای حاجی محله نکا افزود: شهدای ما با یقین به ولایت به شهادت رسیدند که این مقام بزرگ شامل حال هر کسی نمی شود. شهدا از یاران امام حسین(ع) هستند و یاران امام حسین(ع) مرد عمل بودند و در شرایط حساس ولایتمداری خود را ثابت کردند.

 

مدیر حوزه علمیه جعفریه اظهار داشت: کسی که می تواند به مقام شهادت برسد که به یقین به مقام یقین و شناخت درست رسیده است و تا یقین حاصل نشود درجه رفیع شهادت نصیب هر کسی نمی شود.

 

حجت الاسلام پیشنمازی با بیان این که شهدا با شهادت خود، عظمت و بزرگی اسلام و مسلمین را به نمایش گذاشتند خاطرنشان کرد: شهدای ما با یقین پا در میدان جنگ گذاشتند و به شهادت رسیدند و در مقابل اسلام تسلیم شدند، هرکس که به یقین رسید، بدون شک اسلام را تصدیق می کند.

 

حجت الاسلام پیشنمازی ادامه داد: در شرایطی که عمل کردن مطرح نیست بسیاری از افراد مدعی پیروی و همراهی هستند ولی هنگامی که کار به عمل و انجام برسد و زمان عمل فرا می‌رسد شاهد ریزش‌ها و البته رویش‌ها هستیم که در طول تاریخ این موارد بسیار دیده شده است.

 

وی با اشاره به این که زبیر از یاران راستین پیامبر و امام علی(ع) بود که  از 13 سالگی اسلام آورد اما به دلیل عدم اعتقاد به ولایت نتوانست همچون شهدای ما ماندگار شود.

 

حجت الاسلام پیشنمازی بیان داشت: زبیر و زبیرها رفتند و شهدای ما ماندند چرا که شهدای ما تابع ولایت و در خط ولایت بودند و به یقین رسیدند و هر روز بر عظمتشان افزوده می شود.

 

مدیر علمیه حوزه جعفریه افزود: یاران امام حسین(ع) آماده بودند که از دنیا فانی به جهانی ابدی کوچ کند و در راه دین از جان خود گذشتند و ولایتمداری را در مقام عمل به اثبات رساند و شهدای ما نیز از چنین ویژگی بارزی برخوردار بودند.

 

حجت الاسلام پیشنمازی با اشاره به این که بهترین روش برای ادامه راه شهدا این است که اهداف آنها را بشناسیم و در جهت ترویج و نهادینه کردن این اهداف تلاش کنیم یادآور شد: به یقین هدف شهدا چیزی جز حفظ نظام اسلامی نبود که این حفظ اسلام نیز با ولایتمداری امکان پذیراست./950/پ202/س

ارسال نظرات