۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۸۹۸۰۰
رییس بنیاد بین المللی اسرا:

اسلام نازل تهدیدی برای دنیای امروز است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که وظیفه ما این است تا در پرتو نهضت حسینی و محافل عزاداری، اهداف امام حسین(ع) را بشناسیم، بیان داشت: اسلام نازل تهدیدی برای دنیای امروز است. ما باید بین اسلام متنزل و اسلام نازل تبعیض قائل شویم و آینده خود را بر مبنای این تفکیک بسازیم.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، جمعه شب در مراسم پایانی سلسله نشست های «اسلام متنزل و اسلام نازل» که در حسینیه هدایت آملی برگزار شد با بیان این که اسلامی که ریشه در وحی دارد و همه جلوه ها و ابعادش را حقیقت وحی تامین می کند عقل پذیر بوده و فطرت انسان از آن استقبال می کند، گفت: از جلوه های اسلام متنزل این است که انسان با فراگیری آن همواره اراده خداوند منان و جلوه های عینی آن را مشاهده می‌کند.

 

وی با اشاره به این که اسلامی که سر در ملکوت و آسمان‌ها داشته و ریشه در عمق وحی دارد اسلام متنزل است، بیان داشت: اسلام نازل اسلامی است که بر مبنای وهم و خیال شکل گرفته و حقیقت اسلام در آن وجود ندارد و پوسته ای از اسلام در آن قرار داده شده است.

 

مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) طرف های مقابل را مشرکان، کفار و اهل کتاب تشکیل می دادند، خاطرنشان کرد: بعد از رحلت رسول گرامی اسلام همه کسانی که در مقابل جلوه رسالت موضع گرفتند در قالب اسلام ظاهر شدند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که اولین جبهه ای که به نام اسلام در مقابل اسلام حقیقی قرار گرفت جبهه ناکثین بود، ادامه داد: در این جبهه طلحه و زبیری بودند که با رنگ و آهنگ اسلام شناخته شدند ولی تاب نیاورده و در مقابل عدالت علوی صبر نکردند که سبب شد به مسیر بیراهه بروند.

 

عضو مجمع عالی حکمت اسلامی، ادامه داد: کسانی در مقابل امام علی(ع) در جنگ جمل صف آرایی کرده و اولین جنگ را به نام اسلام تحمیل کردند اما در لباس و کسوت اسلام ظاهر شده اما این اسلام نازل و بر مبنای هوس ها و دنیا گرایی آنان شکل گرفت.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که دومین جبهه مقابل امام علی(ع) جبهه قاسطین بود، گفت: این جبهه اختصاص به عصر امام علی(ع) ندارد بلکه هر جریانی که در مقابل حق و عدالت بایستد قاسطین محسوب می شود.

 

وی با بیان این که انسان باید این جریان ها و مقاصد آن را به درستی بشناسد، بیان داشت: قاسطین هم قرآن را بر سر نیزه زده و به اصطلاح به حکمیت قرآن تن دادند که جلوه ای از اسلام نازل است.

 

مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: جبهه سوم خوارج بوده که به نام اسلام و قرآن آمدند اما گرایش حقیقی به اسلام در جبهه ولایت علوی ندیدند و بر مبنای آرا و نظریات خود اسلام را تفسیر کردند که این جبهه حق را بر مبنای هوی و هوس خود گرداندند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که این سه جبهه به نام اسلام، قرآن و پیامبر در مقابل اصل عبرت طاهره قیام کردند، گفت: آن هایی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند به نام اسلام بوده و این امام همام را به عنوان فردی که از دین خارج شده است معرفی کردند.

 

عضو مجمع عالی حکمت اسلامی با تاکید بر این که وظیفه ما این بوده تا در پرتو نهضت حسینی و این گونه محافل اهداف امام حسین(ع) را بشناسیم، بیان داشت: اسلام نازل تهدیدی برای دنیای امروز بوده که ما باید بین اسلام متنزل و اسلام نازل تبعیض قائل شویم و آینده خود را بر مبنای این تفکیک بسازیم.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که انسان باید به درستی مراقب خود بوده و از پیام های ارزنده قیام امام حسین(ع) عبرت بگیرد، گفت: باید تلاش کنیم تا مبادا انحراف در ما ایجاد شده و در سمت ظلم و انحراف قرار بگیریم./950/پ202/ب

ارسال نظرات