۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۹۰۶۲۷
با همّت تروریست ها صورت گرفت؛

11 هزار کودک قربانی جنگدر سوریه

خبرگزاری رسا ـ از میان ۱۱۴۲۰ قربانی که زیر ۱۷ سال داشته‌اند، ۷۶۴ کودک در جریان اعدام های دسته جمعی و ۳۳۹ کودک دیگر توسط تک تیراندازها جان خود را از دست داده‌اند.
کودکان قرباني در حملات تروريست هاي سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: یک گزارش تازه نشان می‌دهد که نزدیک به 11 هزار و 500 کودک در جریان جنگ سوریه در عرض سه سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند. این کودکان اغلب پسر بوده‌اند و در خانه یا محله‌شان کشته شده‌اند.


بر اساس این گزارش از میان 11420 قربانی که زیر 17 سال داشته‌اند، 764 کودک در جریان اعدام های دسته جمعی و 339 کودک دیگر توسط تک تیراندازها جان خود را از دست داده‌اند.


نویسندگان این گزارش اضافه می‌کنند: دو سوم از کودکان کشته شده، پسر بوده‌اند و اغلب بین 13 تا 17 سال داشته‌اند. در بخشی از این گزارش آمده است که در جریان حمله شیمیایی به "غوطه" در نزدیکی دمشق که 21 اوت امسال رخ داد، 128 کودک کشته شدند.


به گفته یکی از نویسندگان این گزارش ، نکته "نگران‌کننده" در این میان نه تنها آمار کودکان قربانی بلکه نحوه مرگ آنهاست. این کودکان در زمانی جان خود را از دست داده‌اند که در خانه یا محله‌شان بوده‌اند.


تخمین زده می‌شود که از زمان آغاز بحران سوریه در مارس 2011 تاکنون بیش از 120 هزار نفر در این کشور کشته شده‌اند. میلیون‌ها سوری نیز با ترک خانه‌ و شهر خود آواره شده‌اند و به کشورهای دیگر پناه برده‌اند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات