۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۹۰۸۶۸

آزادی 3 فرمانده ارشد طالبان

خبرگزاری رسا ـ دولت اسلام آباد با تعهد به همکاری در روند برقراری صلح در افغانستان سه نفر دیگر از اعضای ارشد طالبان افغانی را آزاد کرد.
شبه نظاميان طالبان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی از آزادی 3 فرمانده ارشد طالبان در پاکستان خبر داد.


دولت اسلام آباد با تعهد به همکاری در روند برقراری صلح در افغانستان، سه نفر دیگر از اعضای ارشد طالبان افغانی به نام های ملا عبد الاحد جهانگیروال مشاور سابق ملاعمر رهبر طالبان افغانستان، ملا عبد المنان فرماندار سابق طالبان در استان هلمند افغانستان و ملا یونس فرماند نظامی سابق این گروه شبه نظامی را آزاد کرد.


مقامات پاکستان مدعی هستند که دولت در اقدامی برای تسهیل مذاکرات صلح با دولت افغانستان، 3 زندانی ارشد طالبان را آزاد کرده است.


آزادی این 3 نفر کمتر از سه هفته پس آن صورت می گیرد که یک هیات افغان مامور مذاکره با طالبان برای ملاقات با ملاعبدالغنی برادر، معاون سابق رهبر گروه، از پاکستان دیدن کرد. او در ماه سپتامبر پس از سه سال بازداشت آزاد شد.


پیش از این نیز پاکستان به درخواست شورای عالی صلح و دولت افغانستان، اقدام به آزادی زندانیان طالبان کرده بود. این روند از آبان ماه سال گذشته عملیاتی شده است.


لازم به ذکر است در یک ماه گذشته حداقل پنجاه نفر از شبه نظامیان طالبان از زندان های پاکستان آزاد شده بودند اما گفته می شود که بنا به دلایل نامعلومی نام های بیشتر آنها هنوز افشا نشده است./1415/1409/ح

ارسال نظرات