۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۹۰۹۹۲
امام جمعه موقت اهواز:

ایران مانع بزرگی برای تشکیل خاورمیانه نوین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم ایران پرورش یافته مکتب حسینی هستند و هرگز حاضر نخواهد شد با دشمن به زبان ناتوانی سخن بگویند.
حجت الاسلام و المسلمين حاجتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمد رضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز و مدیر حوزه علمیه خوزستان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اهواز، خروشیدن بر دشمن و اجرا کردن دستور خدا را قول سدید خواند و اظهار داشت: امام خمینی(ره) سال 42 در مدسه فیضیه نیم قرن آینده را دید، به خوبی تحلیل کرد و فرمود ما نوکر اسرائیل نیستیم.

وی افزود: نیم قرن پیش امام(ره) بیداری را به جامعه تزریق کرد اما هنوز عده ای هستند که متن می نویسند در مدح شاه حلقه به گوش اسرائیل، سخنرانی می کنند و اگر 50 سال دیگر نیز بر این افراد بگذرد از خواب بیدار نخواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با بیان این‎که در عزاداری های ماه محرم و در اقتدای این ملت به امام حسین(ع) قول سدید آموزش داده می شود، گفت: بزرگترین ویژگی امام خمینی(ره) و امام خامنه ای این است که قول سدید بر زبان جاری کرده و قلب مردم را در مقابله با دشمنان محکم و استوار می کنند و این صفت متقین و ویژگی بارز آنها است.

ایران مانع بزرگی برای تشکیل خاورمیانه نوین است

امام جمعه موقت اهواز به سال 1385 و راه اندازی آبشار های غنی سازی در مراکز غنی سازی ایران اشاره کرد و اظهارداشت: پس از اعلام این خبر، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای نوشت ایران تازیانه بسیار محکمی بر آمریکا نواخت و به باشگاه هسته ای جهان راه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در 100 سال گذشته آمریکایی ها طرح خاورمیانه جدید یا به تعبیر مقام معظم رهبری غرب آسیا را ریخته بودند اما با ورود ایران به باشگاه هسته ای نقشه خود را دوباره توسط چندین مرکز تحقیقاتی در آمریکا بازبینی کرده و گفتند که خاورمیانه باید به 52 تا 54 کشور تقسیم شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با بیان این‎که امروز ایران مانع بزرگی برای نقشه خاورمیانه نوین است گفت: در دهه اخیر غربی ها دو برنامه مهم را در جلوگیری از پیشرفت هسته ای ایران اجرایی کردند که شامل اجرای تجزیه نقشه غرب آسیا و مخالفت با برنامه هسته ای ایران است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به شکست غرب در برنامه جلوگیری از پیشرفت هسته ای ایران تأکید کرد: غربی ها در تجزیه کشور های غرب آسیا شکست خوردند، در مقابل ایران متوقف شدند و بهمن 1390 طرحی برای زمین گیر کردن امت ایران اجرا کردند که در بستر تحریم ها اتفاق افتاد و فلج کننده بود که اگر ایران به زمین می خورد دیگر کار تمام می شد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: در پایان سال 91 و دو روز مانده به نوروز 92 واشنگتن پست در تحلیلی مهم نوشت، غربی ها نتواستند مردم را به تظاهرات و اعتراض سراسری علیه حکومت برانگیزند و از سوی دیگر حکومت ایران نیز هیچ امتیازی به غرب نداده است.

غربی ها هنگامی که اقتدار ملت ایران را دیدند پای میز مذاکره آمدند

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با تأکید بر این‎که غربی ها زمانی پای میز مذاکره آمدند که از تلاش برای شکست ایران نامید شده و اقتدار ملت ایران را دیدند، گفت: آمریکایی ها به همراه 5+1زمانی دست ها را به تسلیم بالا بردند که دیدند این امت پا در رکاب امامش به استقامت دعوت شده و راه بر آنها بسته است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم ایران پرورش یافته مکتب حسینی هستند و هرگز حاضر نخواهند شد با دشمن به زبان ناتوانی سخن بگویند.

وی خطاب به اوباما، جان کری و اشتون گفت: همه وزرای خارجه 5+1 بدانند این امت، امت حسین(ع) است که در مقابل 30 هزار نفر و درحالی که تشنه لب بود در کربلا ایستاد و با صدای بلند فریاد زد هرگز زیر با ذلت نخواهم رفت.

مدیر حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: ملت ایران تا ابد در میدان می ماند و آمریکا بداند به یقین شکست خورده مسلم این میدان خواهد بود.

وزارت ارشاد مراقب رفتار و سیاست گذاری های مدیران خود باشد

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی درباره رفتار بعضی از مدیران وزارت ارشاد گفت: با توجه به تذکرات مراجع درباره برخی از تصمیم گیری های مدیران وزارت ارشاد به وزیر ارشاد پیشنهاد می کنیم بر سیره، رفتار و سیاست گذاری های مدیران خود بیشتر دقت کند و نظارت کافی را داشته باشد.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: مردم و امت حزب الله حرکت به سوی لاقیدی و بی توجهی به حفظ ارزش های اسلامی را نمی پذیرند و نباید جا پای افرادی که می خواستند مروج تباهی شوند گذاشت.

وی در پایان رحلت امام جمعه حمیدیه و مجاهد عرصه تبلیغ را تسلیت گفت و از خداوند خواستار افزودن بر درجات ایشان شد./9462/پ201/ب

ارسال نظرات