۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۹۱۰۸۵

اتحادیه اروپا روسیه را تهدید کرد

خبرگزاری رسا ـ ریس پارلمان اروپا: اگر رئیس جمهور اوکراین به پول نیاز دارد باید صریحا آن را بگوید.
اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در خبری گفت: اجلاس سران اتحادیه اروپا در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، در حالی پایان یافت که آخرین تلاش رهبران قاره سبز برای جلب نظر اوکراین به منظور امضای توافق تجارت آزاد میان این کشور و اتحادیه اروپا به نتیجه نرسیده و با وتوی ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهور اوکراین مواجه شد.


اما رئیس جمهور اوکراین با بیان این که این وتو به معنای پایان گفتگو نیست، گفت: گفتگوهای ما ادامه خواهد یافت. برای ما مهم است که این توقف، فرصت های جدیدی را برای ما بوجود آورد.


اتحادیه اروپا روسیه را مسئول این وتو دانسته و از این کشور خواسته از دخالت در امور مربوط به روابط این اتحادیه با اوکراین پرهیز کند.


مارتین شولتس، رییس پارلمان اروپا نیز با بیان این که اگر رئیس جمهور اوکراین به پول نیاز دارد باید صریحا آن را بگوید، گفت: اگر آقای یانوکوویچ فکر می کند که اتحادیه اروپا باید به او پول بدهد باید صریحا بگوید که چه مبلغی و در چه شرایطی پول می خواهد. او قراردادی با فدراسیون روسیه برای دریافت پول از این کشور بسته زیرا او به پول و گاز ارزان نیاز دارد.


رئیس جمهور اوکراین خواهان مذاکره سه جانبه میان کشورش، اتحادیه اروپا و روسیه شده است تا بلکه بتواند شرایط بهتری را فراهم کرده و باج سنگین تری را از آن اتحادیه طلب کند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات