۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۹۱۳۴۶

واکنش واشنگتن و سازمان ملل به ناآرامی های اوکراین

خبرگزاری رسا ـ اوکراین از مهمترین کشورهایی است که اتحادیه اروپا و آمریکا به هر طریق ممکن به دنبال جذب آن کشور برای پیوستن به بلوک غرب و دوری از روسیه می باشند.
جذب اوکراين مورد مناقشه روسيه و اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در خبری گفت: اتحادیه اروپا، واشنگتن و سازمان ملل متحد خواهان دوری مخالفان و دولت از خشونت در اوکراین و احترام دولت این کشور به حق آزادی و اعتراضات مسالمت آمیز مردم شدند.


بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در حاشیۀ کنفرانس «توسعه صنعتی» در لیما، پایتخت پرو، تجمع مسالمت آمیز مردم اوکراین را حق آنان دانست.

وی گفت: در خصوص اوکراین، من از نزدیک حوادث این کشور را زیر نظر داشته ام. از تمام طرفین می خواهم تا با خویشتنداری، از هر گونه خشونت بیشتر بپرهیزند و اصول دموکراتیک آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز را رعایت کنند.


جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، اما همچون مخالفان دولت اوکراین، آینده این کشور را در اتحادیه اروپا دانست.


آقای کارنی گفت: خشونت و ارعاب نباید در اوکراین امروز جایی داشته باشد. ما همچنان به حمایت از آرمان های مردم اوکراین در دستیابی به یک دموکراسی شکوفای اروپایی ادامه می دهیم. پیوستن به اتحادیه اروپا مطمئن ترین مسیر رشد اقتصادی و تقویت دموکراسی در اوکراین است.

 

ژوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز ضمن تاکید بر لزوم احترام دولت اوکراین به آزادی و حق انتخاب مردم این کشور گفت: بروکسل هیئت مذاکراتی جدید کی یف را می پذیرد اما در متن توافقتنامه ای که قرار بود به امضاء برسد تغییری نمی دهد.


قابل ذکر است اوکراین از مهمترین کشورهایی است که اتحادیه اروپا و آمریکا به هر طریق ممکن به دنبال جذب آن کشور برای پیوستن به بلوک غرب و دوری از روسیه می باشند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات