۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۹۱۴۷۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ افتتاح یک باب کتابخانه در مسجدسلیمان، انتشار فراخوان نخستین جشنواره ملی ولایت در خوزستان همزمان با سراسر کشور و برگزاری همایش زکات استان خوزستان از مهم‌ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
خبرگزاري رسا

لفته منصوری، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از افتتاح یک باب کتابخانه در شهر گلگیر از توابع مسجد سلیمان با حضور حجت الاسلام حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان خبر داد و گفت: این مراسم پنج شنبه، چهاردهم آذر ماه برگزار می شود.

وی با بیان این که در این مراسم مسؤولان شهرستانی و اقشار مختلف مردم حضور خواهند داشت، گفت: این کتابخانه عمومی با نام گنجینه زیربنایی بالغ بر 120 متر مربع دارد که ساختمان آن توسط بخشداری گلگیر به نهاد کتابخانه های عمومی اهداء شد و  با اعتباری بالغ بر 1200 میلیون ریال به وسیله اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان تجهیز شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان تصریح کرد: کتابخانه عمومی گنجینه در شهر گلگیر از توابع شهرستان مسجدسلیمان قرار دارد و این منطقه تاکنون کتابخانه عمومی نداشته و این نخستین مرکز فرهنگی در آن منطقه محسوب می شود.

منصوری رسیدگی ویژه به مناطق محروم را از اهداف سند چشم انداز نهاد کتابخانه های عمومی دانست و اظهار داشت:  فاز اول این کتابخانه عمومی دارای بخش‌های مخزن، امانت کتاب، بخش مرجع، سالن مطالعه ، جست‌وجوی کتاب، نشریات و مجلات و بخش کودک است.

وی با بیان این که در ادامه بخش های دیگری نیز به این کتابخانه اضافه خواهد شد، خاطر نشان کرد: کتابخانه عمومی گنجینه برنامه‌های فرهنگی زیادی را برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در نظر گرفته‌ که با شروع به کار رسمی آن در روز پنجشنبه  این خدمات ارایه خواهد شد.

انتشار فراخوان نخستین جشنواره ملی ولایت در خوزستان همزمان با سراسر کشور

صادق عوض زاده، معاونت فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان به انتشار فراخوان نخستین جشنواره ملی ولایت در خوزستان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: منبع جشنواره ملی ولایت، کتاب صورت و سیرت انسان در قرآن تالیف آیت الله جوادی آملی است و این جشنواره در بخش‌های مختلف اینترنتی، پیامکی، مکاتبه‌ای، خلاصه نویسی، مقاله نویسی و وبلاگ نویسی برگزار می‌شود.

عوض زاده با بیان این که علاقه مندان تا پایان دی ماه 92 فرصت دارند تا در این جشنواره شرکت کنند، خاطر نشان کرد: علاقه مندان اهوازی جهت کسب اطلاع بیشتر به نمایشگاه دائمی کتاب سازمان تبلیغات واقع در فلکه سه گوش مراجعه کنند.

همایش زکات استان خوزستان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش زکات استان خوزستان با سخنرانی آیت الله تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و آیت الله حسن عالمی، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات استان خوزستان برگزار می شود.

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و عبدالحسین مقتدایی، استاندار خوزستان از دیگر سخنرانان این همایش خواهند بود.

بنا براین گزارش؛ افزون بر ائمه جمعه و جماعات استان مسؤولان و مدیران ادارات شهرستان های استان خوزستان نیز در این همایش شرکت خواهند کرد.

همایش زکات استان خوزستان، شنبه شانزدهم آذر ماه سال جاری ساعت 9 صبح در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان برگزار می شود.

افتتاح نخستین کارگاه ساخت درب های حرم امامین عسکریین در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،  نخستین کارگاه ساخت درب های حرم امامین عسکریین خوزستان افتتاح می شود.

این کارگاه با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، ائمه جمعه و مسؤولان و سایر اقشار مردم آغاز به کار خواهد کرد.

محل افتتاح نخستین کارگاه ساخت درب های حرم امامین عسکریین در اهواز، حسینیه عاشقان ثارالله و زمان برگزاری آن 12 ظهر اعلام شده است./9464/د101/غ

ارسال نظرات