۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۹۱۷۷۸

دخالت اتحادیه اروپا در اوکراین

خبرگزاری رسا ـ به گفته بسیاری از خبرگزاری ها، نمایندگان اتحادیه اروپا در اقدامی عجیب و مداخله گرایانه به همراه برخی از وزرای پیشین اوکراین در میان معترضان بودند.
جذب اوکراين مورد مناقشه روسيه و اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در خبری گفت: پس از دیدار اخیر روسای جمهوری روسیه و اوکراین در شهر سوچی و گمانه زنی ها در مورد توافق میان این دو کشور در باره مسئله گاز و همچنین اتحادیه گمرکی، روز شنبه تظاهرکنندگان در کی یف پایتخت اوکراین هشدار دادند، «در صورت صحت این توافق، امکان دارد یکپارچگی کشور از بین برود».


قابل ذکر است به گفته بسیاری از خبرگزاری ها، نمایندگان اتحادیه اروپا در اقدامی عجیب و مداخله گرایانه به همراه برخی از وزرای پیشین اوکراین در میان معترضان بودند.


جرزی بوزک، نماینده لهستانی و رییس پیشین پارلمان اروپا که در بین معترضان بود گفت: تلاش خواهیم کرد تا در آینده از هرگونه خشونت و حمله وحشیانه به تظاهرات مسالمت آمیز معترضان جلوگیری کنیم. به نظر من حضور ما در اینجا می تواند به این نکته خاص کمک کند.


سرجیو کانتونه، خبرنگار یورونیوز در اوکراین از میدان مرکزی کی یف گزارش داد: این پاسخ مردم و گروهی از نمایندگانی است که به اینجا آمدند تا از معترضان اوکراینی حمایت کنند. با این تظاهرات، آنها به شایعات و اخبار ضد و نقیضی در مورد معامله احتمالی بین ولادیمیر پوتین و ویکتور یانوکوویچ برای پیوستن اوکراین به اتحادیه گمرکی مسکو پاسخ می دهند./1421/1409/ح

ارسال نظرات