۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۹۲۰۹۸
مدیر کل دفتر تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

تبلیغ باید روحانی محور باشد نه هیأت و مداح محور

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل دفتر تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تأکید بر حضور طلاب در مدارس برای تبلیغ، گفت: تبلیغ باید روحانی محور باشد نه هیأت یا مداح محور باشد.
نشست طلاب حامي جبهه پايداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام قربان‌پور، مدیر کل دفتر تبلیغات اسلامی استان مرکزی شب گذشته در جمع طلاب این استان با بیان این‌که وظایف همگانی طلاب تبلیغ، نشر دین و اسلام است، گفت: اقتدا به نبی اکرم(ص) و ائمه(ع) از وظایف همگانی طلاب برای الگو گیری در تبلیغ است.

وی ادامه داد: طلاب باید افزون‌بر جهاد اصغر، جهاد اکبر نیز داشته باشند، یقیناً موضوع جهاد کبیر جهاد تبلیغی و فرهنگی است، مقام معظم رهبری نیز نسبت به فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلفی برای ترویج کارهای فرهنگی توصیه و تأکید دارند.

مدیر کل دفتر تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و ارشاد اسلامی برای ترویج و نشر معارف دین، اظهار داشت: تمام نهادها باید نسبت به فرهنگ سازی و ترویج معارف دین و اسلام تلاش کنند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور در ادامه سخنان خود به بررسی عملکرد روحانیان در استان مرکزی پرداخت و خاطرنشان کرد: متأسفانه میزان فعالیت طلاب در استان مرکزی کم است، تبلیغ باید روحانی محور باشد نه هیأت یا مداح محور.

وی افزود: تبلیغ جهادی تأثیر زیادی در تبلیغ معارف دین دارد، البته نباید تبلیغ تنها به ماه‌های محرم یا صفر اختصاص داشته باشد، بلکه این دو ماه اوج کار تبلیغی است، وگرنه تبلیغ باید در طول سال وجود داشته باشد.

مدیر کل دفتر تبلیغات اسلامی استان مرکزی فصل مدارس را نیز از مهم‌ترین زمینه برای تبلیغ دانست و تأکید کرد: با توجه به تهاجم و شبیخون فرهنگی لازم است که طلاب و روحانیان در مدارس حضور داشته و به امر تبلیغ میان دانش آموزان بپردازند.

وی با تأکید بر ساماندهی کار تبلیغی و همکاری میان طلاب و دفتر تبلیغات اسلامی استان مرکزی، خاطرنشان کرد: همکاری باید دو جانبه باشد، رهنمودهای عملیاتی در امر تبلیغ بسیار مهم بوده و کار باید به صورت مصداقی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام شفیعی، از اعضای شورای تبلیغی استان مرکزی نیز در ادامه جلسه از تشکیل این شورا در استان خبر داد و با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در شورای تبلیغی، گفت: کار این شورا هماهنگی میان طلاب و نهادهای استان برای تبلیغ است.

وی ادامه داد: این شورا سعی کرده در تمام عرصه‌های تبلیغی وارد شود، برای نمونه ما دوره‌های فرقه شناسی برای جلوگیری از گسترش فرقه‌های مختلف در شهرستان‌های استان مرکزی همانند ساوه داشتیم./993/ پ203/ن

ارسال نظرات