۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۹۲۳۲۹

همایش تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه علمیه زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از پژوهشگران برتر و طلاب فعال در زمینه پژوهش به مناسبت هفته تحقیق و پژوهش در حوزه علمیه زنجان برگزار می شود.
همایش تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه علمیه زنجان برگزار می شود

حجت الاسلام کریم حسنی، معاونت پژوهش حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان، در گفت و با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اعلام خبر برگزاری همایش تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه علمیه زنجان به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: همایش تجلیل از طلاب فعال در زمینه تحقیق و پژوهش و همچنین تجلیل از اساتید و پژوهشگران برتر حوزه علمیه زنجان فردا به میزبانی حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان با حضور نماینده ولی فقیه در زنجان و دیگر بزرگان برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: هفته پژوهش بهانه ای شد تا برنامه ای ترتیب داده و از این عزیزان به سبب فعالیت های خود در زمینه پژوهش تجلیل به عمل آوریم و همچنین اجرای چنین برنامه هایی می تواند ایجاد انگیزه ای باشد برای طلاب دیگر تا در زمینه تحقیق و پژوهش به صورت تخصصی وارد شوند که تنها راه عالم شدن به نظر بنده همین تحقیق و پژوهش است.

 

معاونت پژوهش حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه تحقیق و پژوهش تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرموده اند بدون تحقیق و پژوهش نمی توان به اهداف والا دست یافت و تلاش نکردن در این زمینه هم نتیجه اش یک جا ایستادن و عدم پیشرفت و ترقی است و لذا باید حضور در این میدان را جدی بگیریم که می تواند یکی از مصادیق تولید علم باشد که چند سال است مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

 

حجت الاسلام حسنی در ادامه تألیف علوم انسانی اسلامی را یکی از نتایج تحقیق و پژوهش دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که چندین سال است بزرگان و به خصوص مقام معظم رهبری روی آن تأکید فراوان دارند تغییر محتوای علوم انسانی و بومی سازی آن است که مطمئنا این امر خطیر و مهم بدون تحقیق و پژوهش در کتب بزرگان و علمای گذشته و همچنین بدون تدبّر در روایات و فرموده های ائمه اطهار (ع) امکان پذیر نیست؛ لذا باید برای تحقق این امر نیز به تحقیق و پژوهش فراوان روی آوریم.

 

وی در پایان افزود: امیدوارم طلاب نیز به اهمیت حضور در میدان تحقیق و پژوهش واقف باشند و بیش از پیش حضور در میادین علمی با پشتوانه پژوهش های علمی را جدی بگیرند.

 

گفتنی است؛ فردا همایشی با همین عنوان در حوزه علمیه خواهران الزهراء زنجان نیز برگزار خواهد شد./949/ت302/ب

ارسال نظرات