۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۹۲۶۱۰

درگیری های شدید میان ارتش نیجریه و بوکوحرام

خبرگزاری رسا ـ بوکوحرام مخالف شیوه زندگی و اداره حکومت به شیوه غربی است. از جمله بر آن است که پوشیدن پیراهن و شلوار و همچنین برگزاری انتخابات باید در کشور ممنوع شود.
شبه نظاميان بوکوحرام

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: سازمان ملل متحد می‌گوید از ماه مه امسال که در شمال شرقی نیجریه حالت فوق العاده اعلام شده است، بیش از 1200 نفر در خشونت‌های مرتبط با گروه های مسلح وابسته به القاعده کشته شده‌اند.


بنا بر گزارش مقام های سازمان ملل متحد، این افراد در حملات گروه "بوکو حرام" و در درگیری های این گروه با نیروهای دولتی در ایالت های آداماوا، بورنو و یوب کشته شده اند.


این آمار همچنین شامل شورشیانی می‌شود که در حملات متقابل نیروهای امنیتی دولتی کشته شدند.


از هنگام اعلام حالت فوق العاده، این نخستین بار است که شمار تلفات توسط یک نهاد مستقل منتشر شده است.


گروه بوکوحرام از سال 2009 میلادی برای تاسیس یک حکومت اسلامی با تفکرات القاعده در شمال نیجریه بارها دست به حملات مرگبار زده است.


این گروه همچنان مخالف شیوه زندگی و اداره حکومت به شیوه غربی است. از جمله بر آن است که پوشیدن پیراهن و شلوار و همچنین برگزاری انتخابات باید در کشور ممنوع شود.


سخنگوی دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد می گوید که در سال 2013 میلادی، اوضاع در شمال شرقی نیجریه به طور فزاینده‌ای نگران کننده بوده است.


این سازمان می افزاید که از زمان اعلام حالت فوق العاده، 48 حمله جداگانه مربوط به پیکارجویان بوکو حرام در منطقه رخ داده است.


ارتش در آغاز ظاهرا برای توقف شکل گیری حملات هماهنگ شده اسلامگرایان افراطی، شبکه تلفن همراه را در منطقه از کار انداخت. /1421/1409/ح

ارسال نظرات