۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۹۲۶۴۵

پروژه جمع آوری خاطرات رزمندگان استان البرز در گیلانغرب به ایستگاه پایانی رسید

خبرگزاری رسا ـ جلسات هفتگی تدوین تاریخ شفاهی نقش رزمندگان استان البرز در جبهه های غرب کشور در سالن شهدای گمنام اداره کل برگزار می شود.
 جمع‌آوري اسناد دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، سیدرضا طاهری معاون تحقیق و پِژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، گفت: گروهی از رزمندگان استان البرز از سال 59 تا 60 با حضور در جبهه های غرب کشور به دفاع جانانه از نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداختند.
طاهری ادامه داد: رزمندگان کرجی در محورهای آوزین، تپه کرجی ها و ارتفاعات بازی دراز حضور پررنگی داشتند و با تقدیم شهدای گرانقدری دین خود را به اسلام و نظام اسلامی ادا کردند.
معاون تحقیق و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در ادامه افزود: این جلسات هفتگی با حضور رزمندگان اعزامی از استان البرز در آن ایام و در فضائی صمیمی و معنوی برگزار می‌شود و حاضرین با ذکر خاطرات خود از شهدا و همسنگران و همرزمان خود به تبادل اطلاعات و جمع آوری و طبقه بندی اسناد می پردازند.
طاهری در پایان بیان کرد: پروژه حماسه رزم رزمندگان کرجی در گیلانغرب در این اداره کل بزودی وارد مرحله تدوین و چاپ می شود.
یادمان سردار شهید حاج حسین اسکندرلو برگزار شد
علی کرمی مسؤول یادمان شهدای لشگر 10 حضرت سیدالشهدا(ع) موقعیت شهید حاج حسین اسکندرلو واقع در منطقه فکه (جنوب کشور) ضمن اعلام این مطلب گفت: منطقه فکه در جبهه های جنوب کشور شاهد انجام عملیات های بزرگ و سرنوشت سازی در طول دفاع مقدس بود، و رزمندگان لشگر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز در این منطقه چندین عملیات انجام دادند و با تقدیم بهترین همسنگران و یاران خود درخت نظام مقدس جمهوری اسلامی را آبیاری کردند.
کرمی افزود: همه ساله و در ایام سال جدید خانواده‌های معظم شهدا و یاران و همسنگران این عزیزان با حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس با آرمان شهدا بیعت می‌کنند و این مناطق قدمگاه عاشقان ودوستداران فرهنگ ایثار و شهادت می شود.
مسؤول یادمان شهدای لشگر 10 حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: سردار شهید حاج حسین اسکندرلو فرمانده گردان حضرت علی اصغر(ع) لشگر 10 حضرت سیدالشهدا(ع) بود که در سال 65 در این منطقه در عملیات سیدالشهدا(ع) به درجه رفیع شهادت نائل شد و این یادمان به نام این شهید بزرگوار ثبت شده است.
کرمی گفت: در حال حاضر پروژه تجهیز این یادمان شامل حسینیه و سرویس‌های بهداشتی و محوطه سازی در دست اقدام است تا مقدمات استقبال از زائرین شهدا را فراهم کند.
وی در پایان افزود: مقرر شده تا آخر آذر ماه سال جاری کارشناسان و خادمین این یادمان جهت ادامه کار به محل این یادمان اعزام شودند./927/پ203/ب
ارسال نظرات