۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۹۲۹۷۱
مدیر پروژه کتاب مفاتیح الحیات:

مفاتیح الحیات درصدد تحقق زندگی انسانی با محوریت دین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر پروژه کتاب مفتایح الحیات با تاکید بر این که مفاتیح الحیات درصدد تحقق زندگی انسانی با محوریت دین است، گفت: برای تالیف این کتاب 6 هزار حدیث و کل قرآن کریم مطالعه شد تا بر آن محور بتوانیم از متن وحی آموزه های دینی را برای ابعاد زندگی در اختیار جامعه قرار دهیم تا به زندگی خود سامان دهد.
رونمايي از کتاب مفاتيح الحياة آيت الله جوادي آملي در نمايشگاه کتاب تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مقدسی، پژوهشگر حوزه علمیه قم، ظهر امروز در نشست پژوهشی حوزه های علمیه استان مازندران که در سالن همایش های مجمتع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) آمل برگزار شد با بیان این که امروز با فضای گسترده و شبهاتی که وجود دارد باید به مساله پژوهش و نگارش آن توجه ویژه ای شود، گفت: تحصیل ما باید جنبه پژوهشی داشته باشد که می تواند اثرات ارزنده ای داشته باشد.

مدیر پروژه کتاب مفاتیح الحیات با اشاره به این که این کتاب از شخصیت بزرگی چون آیت الله جوادی آملی است که آموزه های معرفتی را برگرفته و برهان و عرفان را در خدمت قرار داده است، بیان داشت: آیت الله جوادی آملی یک شخصیت بین المللی بوده که جهان ادیشه باید به این بزرگان افتخار کند.

حجت الاسلام مقدسی، اضافه کرد: آیت الله جوادی آملی فکری منطقی داشته و درباره موضوعی که می خواهد بنویسد تحقیقی عملی می کند و برای این که مبانی دینی به جامعه عرضه شود از وحی استفاده می کنند.
 
وی با بیان این که مهم ترین چیز در نوشتن یک مطلب این بوده که محور موضوع را مشخص کنیم، گفت: مطالب و احادیث خوب فراوان است اما باید ببینیم این مطلب در محدوده موضوع طرح پژوهشی ما اگر قرار می گیرد آن را بیاوریم.

پژوهشگر بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر این که مفاتیح الحیات درصدد تحقق زندگی انسانی با محوریت دین است، گفت: برای تالیف این کتاب 6 هزار حدیث و کل قرآن کریم مطالعه شد تا بر آن محور بتوانیم از متن وحی آموزه های دینی را برای ابعاد زندگی در اختیار جامعه قرار دهیم تا به زندگی خود سامان دهد.

مدیر پروژه کتاب مفاتیح الحیات با اشاره به این که در 17 اصل مقدمه این کتاب به نگارش در آمده است، ادامه داد: بخش نتیجه نیز مبنای همه مطالبی بوده که در کتاب آمده و سامان یابی این کتاب براساس نظمی منطقی در پنج بخش است.

وی با بیان این که سخنان و اندیشه های آیت الله جوادی آملی با عنوان نکات یا مقدمه ورودی در کنار احادیث استفاده شده است، بیان داشت: حضرت استاد فرمودند ما می خواهیم کتابی به جامعه تحویل دهیم که مانند چراغی برای مردم در برابر تاریکی های زندگی باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات