۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۹۳۱۴۵

چین مشتاق ایجاد روابط پایدار با کشورهای عربی

چین در تلاش است خلأ ایجاد شده در اعتماد کشورهای عربی به غرب را به نحوی پر کند تا در نهایت اهداف اقتصادی خود را تامین کند.
پرچم چين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ صدای روسیه در خبری گفت: وانگ یی وزیر امور خارجه چین گفت: چین از کشورهای خاورمیانه در چهار حوزه پشتیبانی خواهد کرد.


به گزارش صدای روسیه؛ روز سه شنبه وانگ یی در گفتگو با رامتان لامارا، وزیر امور خارجه الجزایر در چارچوب سفر به خاورمیانه گفت: چین توجه زیادی را به این موضوع مبذول دارد و روابط با کشورهای عربی را بر اساس چشم انداز بلند مدت در نظر می گیرد.


به گفته وی؛ چین در شرایط جدید تاریخی، از پایبندی پایدار کشورهای عربی به مسیر توسعه مستقل انتخاب شده پشتیبانی می کند. همچنین چین از تصمیمات گرفته شده توسط کشورهای عربی در مورد حل مشکلات از طریق راه حل سیاسی استقبال می کند


آقا وانگ یی در انتها افزود: ما خواهان تقویت همکاری و توسعه مشترک با کشورهای عربی بوده و همچنین از مبارزه کشورهای عربی برای دریافت حقوق قانونی شان، پشتیبانی می کنیم.


گفتنی است چین در تلاش است خلأ ایجاد شده در اعتماد کشورهای عربی به غرب را به نحوی پر کند تا در نهایت اهداف اقتصادی خود را تامین کند./1421/1409/ح

ارسال نظرات