۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۹۳۵۸۳

انفجار در ساختمان واحد اطلاعات و امنیت ارتش مصر

خبرگزاری رسا ـ ساختمان واحد اطلاعات و امنیت ارتش مصر مورد حمله انتحاری قرار گرفت.
مصر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی از انفجار در ساختمان واحد اطلاعات و امنیت ارتش مصر، خبر داد.


بنا به اعلام ارتش مصر، انفجار بمبی که روز یکشنبه ساختمان واحد اطلاعات و امنیت ارتش کشور در شمال قاهره را هدف قرار داده بود به زخمی شدن 4 سرباز منتهی شد.


گفتنی است این دومین انفجار بمب در مدت زمان کمتر از یک هفته است که نیروهای امنیتی در دلتای نیل را هدف حمله قرار داده است.


این بمب در نزدیکی در ورودی ساختمان در روستای انشاص واقع در 100 کیلومتری شمال قاهره در استان الشرقیه، منفجر شد. بنا به اعلام ارتش، بخشی از دیوار پشتی ساختمان بر اثر این انفجار ویران شد. ارتش مصر این اقدام را یک حمله تروریستی خوانده است.


انفجار امرروز پس از این به وقوع پیوسته است که مجتمع پلیس در شهر منصوره در دلتای نیل نیز هدف یک بمب گذاری انتحاری قرار گرفته بود که براثر آن 16 نفر حمله کشته شده بودند.


دولت موقت که تحت حمایت ارتش است اعلام کرد: خشونت ها باعث تغییر مسیر طرح گذار سیاسی و برگزاری همه پرسی در اواسط ژانویه برای تصویب قانون اساسی جدید نخواهند شد.


از زمان برکناری مرسی از قدرت توسط کودتا، صدها تن از حامیان مرسی و حدود 350 نفر از نیروهای امنیتی کشته شده اند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات