۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۹۳۶۶۷
به همت مرکز تحقیقاتی نور؛

نرم افزار آثار فقهی محقق حلّی و شیخ حرعاملی تولید شد

خبرگزاری رسا _ آثار فقهی، اصولی، کلامی «محقق حلی» و «شیخ حر عاملی» در قالب نرم افزار، با قابلیت‌های ویژه، به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در قم تولید شد.
نرم افزار،سي دي

به گزارش خبرگزاری رسا، متن کامل 52 عنوان کتاب در 205 جلد از آثار مرحوم محقق حلی و دیگر آثار مرتبط، به زبان عربی، در موضوعات اصول فقه، فقه، فقه استدلالی، فقه فتوایی، کلام شیعه امامیه، شکیات نماز، نماز جمعه، نماز مسافر، حج، کفارات، خمس، زکات، طهارت، قصاص، دیات، حدود و تعزیرات، قضاوت، گواهی و گواهان، وصیت و ارث، به صورت نرم افزار تولید شده است.
جستجو در 51352 عنوان باب و سرفصل کتب از طریق فهرست گزینشی، امکان مقایسه دو متن مختلف از یک یا دو کتاب با یکدیگر، شخصیت شناسی محقّق حلّی قدّس سرّه و اطلاعاتی چند درباره مؤلفان و کتب برنامه، متن قرآن کریم به همراه ترجمه و امکان جستجو در آیات از جمله ویژگی‌های این نرم افزار می‌باشد.
از جمله قابلیت‌های دیگر نرم افزار «محقق حلی» می‌توان به ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت نامه با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات و امکانات پژوهشی به همراه قابلیت‌های: یادداشت برداری، ذخیره، ویرایش و چاپ متن اشاره کرد.
آثار محدث شیخ حر عاملی
همچنین، متن کامل 22 عنوان کتاب در 145 جلد، از آثار محدّث شیخ حرّ عاملی و دیگر آثار مرتبط به زبان عربی و فارسی، در موضوعاتی مانند: قرآن، چهارده معصوم علیهم اسلام، مهدویت، فقه استدلالی، فقه خرید و فروش، نماز و شکیات، طهارت، احادیث اخلاقی، احادیث قدسی، اخلاق اسلامی، موسیقی، تصوّف، رجعت در قالب نرم افزار تولید شده است.
این نرم افزار نیز از قابلیت‌های جستجو در بیش از 34000 عنوان باب، قابلیت ارتباط و مقایسه بین متون موجود، شخصیت شناسی شیخ حر عاملی قدس سره و اطلاعاتی چند درباره مؤلفان و کتب برنامه و دیگر امکانات برخوردار است.
گفتنی است، نرم افزار «محقق حلی» و «شیخ حر عاملی» به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور تولید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه را از طریق آنلاین در وب سایت (نور سافت) و یا با مراجعه به نمایشگاه دائمی مرکز نور تهیه نمایند./916/د102/ ع
 

ارسال نظرات