۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۹۳۹۹۲
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی:

وقف با نهادینه‌کردن عدالت اجتماعی زمینه‌ساز ظهور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی با بیان این که وقف یکی از ابزارهای مهم اسلام برای گسترش عدالت اجتماعی و کم کردن تبعیض و فاصله طبقاتی است، گفت: وقف با گسترش عدالت اجتماعی در جامعه سبب آمادگی جهانی برای ظهور امام زمان (عج) می شود.
وقف

حجت الاسلام صدر الدین عارفی، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که انسان منتظر وظایف مختلفی برای به ثمر نشستن انتظار خود دارد، گفت: وقف یکی از صدقه های جاری است که شخص منتظر با انجام  دادن آن  می تواند با گسترش عدالت اجتماعی و کمک به محرومان زمینه آمادگی جهانی برای ظهور امام عصر(عج) را فراهم کند.

وی با بیان این که تاکنون در مبحث وقف و انتظار در سطح کشور کاری صورت نگرفته است، گفت: انتظار تنها به دعا و ندبه خوانی خلاصه نمی شود بلکه امام عصر(عج) برای تعجیل در ظهور خود به انسان هایی نیاز دارند که جامعه را در ابعاد مختلف برای ظهور ایشان آماده کنند.

حجت عارفی با اشاره به این که تأخیر در فرج تنها به دلیل عدم آمادگی مردم برای ظهور است، گفت: تا زمانی که مردم در ابعاد اجتماعی حرکتی گسترده برای فرج انجام ندهند خواندن ندبه به تنهایی نمی تواند فرج را نزدیک کند.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی ادامه داد: فرهنگ و اقتصاد مهم ترین زیر ساخت‌ها برای ظهور هستند که نه تنها کشورهای غربی و اروپایی بلکه کشورهای اسلامی هم در این زمینه عملکرد ضعیفی دارند.

حجت الاسلام عارفی با اشاره به این که وقف یکی از ابزارهای هدفمند اسلام برای تعدیل اقتصادی و برقراری عدالت اقتصادی در میان مردم است، ادامه داد: متاسفانه فرهنگ وقف نه تنها در میان مردم بر خلاف سال های گذشته کم رنگ شده بلکه آگاهی طلاب مدارس علوم دینی هم نسبت به فرهنگ وقف و اثرات سرشار آن برای جامعه اندک است.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آشنایی با وقف برای طلاب این حوزه گفت: در حوزه علمیه سفیران سعی شده در ایام مختلف در زمینه وقف برای طلاب دوره های آموزشی و کارگاه های تبلیغی برگزار شود.

حجت الاسلام عارفی با بیان این که با ایجاد تحول در مبحث اقتصاد می توان با بسیاری از مشکلات فرهنگی، فقر و بیماری ها مقابله کرد، یادآورشد: اگر فرهنگ وقف به اندازه عصر پیامبر و اهل بیت پر رنگ شود شاهد کاهش فاصله طبقاتی و بی عدالتی های اقتصادی خواهیم بود که این موضوع زمینه گسترش عدالت اجتماعی و تعجیل در فرج را فراهم می کند./968/پ202/س

ارسال نظرات