۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۱۹۴۱۴۴
معاون امور استان‌های حوزه‌‍‌های علمیه:

نهاد وقف بزرگ‌ترین مؤسسه مالی و اعتباری برای احیای عدالت اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحانی گفت: وقف در طول تاریخ تمدن اسلامی در ایجاد و تعالی این تمدن به صورت یک موسسه‌ مالی و اعتباری درآمد و در نقش‌های مختلف از فعالیت های خیرخواهانه و ارائه‌ خدمات به اشخاص و موسسات، سرپرستی یتیمان، مستمندان و بیماران و نیازمندان و مراقبت و توجه بر اوضاع و احوال آنان حضوری فعال و پر ثمر داشته است.
حجت الاسلام عبدالکريم فرحاني، معاون آموزش حوزه‌هاي علميه سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون آموزشی و امور استان‌های حوزه‌‍‌های علمیه کشور، امروز در همایش استانی «همه واقف باشیم» که در سالن همایش‌های شرکت ذغال‌سنگ البرز شرقی این شهرستان و به همت اداره اوقاف و امور خیریه برگزار شد اظهار داشت: اگر آثار حیاتبخش وقف به درستی تبیین و تدوین شود این سنت الهی سهم چشمگیری در تحول ساختار فرهنگی جامعه ایفا خواهد کرد.

 

وی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) وقف را دارای فضیلتی بسیار در دین مبین اسلام دانست و افزود: در این حدیث آمده است که شخص شخص بعد از مرگش ثوابی پشت سر ندارد مگر در سه مورد اول صدقه ای که در زمان زنده بودنش به راه انداخته باشد، که بعد از مرگش جاری باشد دوم روش هدایتی که او آن را سنت نموده و بعد از مرگش مردم بدان عمل کنند و سوم فرزند صالحی که برایش دعا کند.

 

حجت الاسلام فرحانی خاطرنشان کرد: وقف در طول تاریخ تمدن اسلامی در ایجاد و تعالی این تمدن به صورت یک موسسه‌ مالی و اعتباری درآمد و در نقش‌های مختلف از فعالیت های خیرخواهانه و ارائه‌ خدمات به اشخاص و موسسات، سرپرستی یتیمان، مستمندان و بیماران و نیازمندان و مراقبت و توجه بر اوضاع و احوال آنان حضوری فعال و پر ثمر داشته است.

 

معاون امور استان‏های حوزه‏های علمیه کشور تولید ثروت در جامعه اسلامی با هدف خدمت به محرومان و فقرزدایی را عملی پسندیده در درگاه خداوند متعال برشمرد و گفت: برخی افراد متأسفانه دید درستی نسبت به انفاق و وقف ندارند و دائما در پی ثروت اندوزی شخصی هستند حال آن که سرمایه‌گذاری حقیقی جلب رضایت خدا از طریق این اعمال صالح و صدقات جاریه است.

 

وی آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و نهادهای حمایتی کشور را مراکزی عنوان کرد که از فواید سنت وقف بهره‌ می‌برند و اضافه کرد: حوزه‏های علمیه نیز از گذشته در همه جای ایران اسلامی از وقف استفاده می‏کنند و البته باید سازمان اوقاف و امور خیریه به این مراکز دینی و علمی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 

حجت الاسلام فرحانی با قدردانی از برگزاری این همایش با عنوان «همه واقف باشیم» استمرار چنین حرکت‌هایی را با موضوع ارزش‌های دینی همچون وقف، سبب پویایی بیشتر جامعه اسلامی و بهره‌برداری از آموزه های بزرگ سیره معصومین(ع) در حوزه‌های گوناگون دانست./977/پ201/س

ارسال نظرات