۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۹۴۶۸۱

3 کشته در درگیری های مصر

خبرگزاری رسا ـ در تجمعات اخیر حامیان مرسی علیه دولت کودتا، 3 نفر کشته شده اند.
مصر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بر اساس گزارش صدای آمریکا، صدها نفر از حامیان محمد مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر، روز جمعه در قاهره و دیگر شهرها تجمع کردند و خواهان تحریم همه پرسی قانون اساسی جدید شدند. در همین حال در زدوخوردهای صورت گرفته با نیروهای امنیتی 3 نفر کشته شده اند.


از زمان برکناری محمد مرسی در سوم ژوئیه گذشته، طرفداران او هر جمعه تظاهرات اعتراض آمیزی برپا کرده اند. این جمعه آنها همچنین مردم را به تحریم همه پرسی برای تغییراتی درقانون اساسی که در دولت مرسی تدوین شد، فراخوانده اند.


به گزارش آسوشیتد پرس، در زدوخوردهای روز جمعه در شهراسکندریه، یک دستفروش هدف گلوله قرار گرفته و کشته شد. به گفته یک مقام نظامی، روشن نیست چه کسی به او تیراندازی کرده است.


معترضین همچنین در شهرهای نصر و منیا، لاستیک های اتومبیل و سطل های زباله را آتش زدند، بمب های آتشزا پرتاب کردند و به سوی نیروهای امنیتی سنگ انداختند. پلیس نیز در مقابل برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک استفاده کرده است.


در سوئز نیز، در جریان زد و خورد بین حامیان مرسی و نیروهای امنیتی دو نفر هدف گلوله قرار گرفته و جان سپردند، 7 نفر نیز مجروح شدند./1415/ 1409/ح
 

ارسال نظرات