۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۹۵۰۱۵

خودزنی داعش در الباب

خبرگزاری رسا ـ گروه تروریستی ـ تکفیری داعش پس از پیروزی بر جبهه النصره در شهر الرقه، توانستند شهر الباب در استان حلب را نیز به تصرف خود درآورد.
داعش

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به گزارش شبکه خبری العربیه، گروه تروریستی ـ تکفیری موسوم به دولت اسلامی عراق و شام، داعش، وابسته به القاعده پس از اشغال شهر الرقه در شمال سوریه، شهر الباب در حومه حلب را به تصرف خود درآورد.

 

دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که گروه داعش در پی تصرف شهر الباب، 60 نفر از مخالفان را اعدام کرد. این گروه در اقدامی وحشیانه پس از تصرف کامل شهر الرقه 100 نفر از اعضای گروه النصره را اعدام کرده است.

 

نیروهای داعش از طریق بلندگوهای مساجد، تروریست های حاضر در شهر الباب را به تسلیم سلاح های خود به جنگجویان این گروه فراخواندند.

 

بر اساس این گزارش داعش همچنین به منطقه سراقب در حومه ادلب شرقی یورش برده است. تروریست های داعش منازلی در منطقه سراقب از جمله مدرسه خالد بن ولید را به عنوان مراکز خود قرار داده اند.

 

در همین حال به گزارش فعالان سوری، نیروهای اسد در برخی مناطق حومه حلب که در دست ارتش آزاد است، پیشروی کرده اند.

 

مرکز رسانه ای حلب در گزارشی اعلام کرد که درگیری های شدیدی میان داعش و ارتش آزاد سوریه در شهر جرابلس در جریان است. بر اساس این گزارش ارتش آزاد توانسته است 70 زندانی از جمله یک کودک را از دست گروه داعش نجات دهد./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات