۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۹۵۰۴۸
نماینده مردم قاین در مجلس:

تشکیل پارلمان واحد جهان اسلام برای رسیدن به وحدت ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تنها راه رسیدن به عدالت و حقوق بشر در جامعه جهانی وحدت است، گفت: مسلمانان با حفظ و حدت و انسجام می توانند عدالت را به صورت جهانی در جامعه بشری محقق کنند.
جواد هروي نماينده مردم قائنات در مجلس

جواد هروی، نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که در جهان هستی تنوع نژادها، زبان ها و دین ها زیاد است، گفت: تنها چیزی که موجب می شود بشر با این همه تنوع و رنگارنگی بتواند در این جهان کوچک زندگی کند وحدت است.

وی با بیان این که مسلمانان باید با الگو قرار دادن دوران پر برکت حکومت امام علی (ع) همواره برای برقراری وحدت در جامعه از خود گذشنتگی و فداکاری کنند، گفت: کسانی که بر نقاط تفرقه در امت اسلامی تاکید می کنند منافق و خائن به اسلام هستند.

نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مردم باید سعی کنند در تمام امور از اهل بیت و ولایت مطلقه فقیه تبعیت کنند، گفت: اگر زندگی اهل بیت و رهبران فداکار اسلامی را بررسی کنیم متوجه می شویم وحدت مهم ترین موضوعی است که در انجام امور مختلف سر لوحه کار خود قرار می دادند.

هروی ادامه داد: وحدت لازمه پیشرفت یک جامعه است و در امور کشوری هم اگر قوای مختلف و مردم با مذاهب مختلف وحدت خود را حفظ نکنند قطعا از ثبات ملی و نام کشورها بر روی نقشه جهان چیزی باقی نخواهد ماند.

نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در خراسان جنوبی شیعه و سنی با یکدیگر در وحدت کامل زندگی می کنند، گفت: یکی از زمینه هایی که مسلمانان با استفاده از آن می توانند جامعه را به پیروزی حکومت عدل جهانی نزدیک کنند حفظ وحدت است.

وی ادامه داد: هفته وحدت تنها برای وحدت مذهبی نیست بلکه مسؤولان و سران مملکتی با حفظ وحدت باید در مسیر سریع  حل مشکلات مردم حرکت کنند.

نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نمایندگان مجلس هم باید وحدت را در امور مختلف کشور مد نظر خود قرار دهند، گفت: نمایندگان مجلس هم به نوبه خود برای وحدت مسلمان و یکپارچی آنها تلاش می کنند.

هروی تشکیل یک پارلمان واحد برای کشورهای اسلامی را یکی از راه های موثر برای افزایش وحدت در میان کشورهای اسلامی عنوان کرد.

وی یادآورشد: مسلمانان برای این که بتوانند حامی اسلام باشند و اسلام را به هدف نهایی آن یعنی پیروزی بر سایر ادیان آماده کنند باید با یکدیگر همراه و همدل باشند. /968/ت302/ج

 

ارسال نظرات