۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۱۹۵۷۶۸

مصر آماده تظاهرات های گسترده

خبرگزاری رسا ـ اخوان المسلمین و دولت مردم را دعوت به تجمعات گسترده خیابانی کردند.
درگيري هاي مصر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بر اساس گزارش رادیو فرانسه، اخوان المسلمین مصر در تلاش است تا ائتلافی علیه کودتا تشکیل دهد.


اخوان المسلمین مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرده که از روز جمعه 23 ژانویه به مدت 18 روز ائتلاف "اتحاد علیه کودتا" را تشکیل خواهد داد که طی آن در همه این روزها تظاهرات برگزار خواهد شد.


گفته می شود که این تظاهرات ها تا روز یازدهم فوریه، مصادف با سالگرد سرنگونی رژیم حسنی مبارک، رییس جمهور پیشین مصر است ادامه خواهد یافت.


مصطفی حجازی، مشاور سیاسی رییس جمهور موقت مصر نیز روز گذشته، در یک نشست خبری در قاهره گفت: دیگر در مصر امکان بازگشت به افراطی گری، فاشیسم، فساد و زورگویی نخواهد بود.
وی همچنین با بیان اینکه در مصر کنونی، الگویی جدید برای اداره جامعه پیاده خواهد شد، تأکید کرد که مقام های این کشور اجازه بازگشت مصر به دوران حسنی مبارک و محمد مرسی را نخواهند داد.


حجازی سپس در پاسخ به سؤالی درباره قرار گرفتن نام اخوان المسلمین مصر در لیست گروه های ترویستی از سوی دولت موقت این کشور گفت: این گروه باید خود را با طرح توسعه مصر هماهنگ کند.


محمد ابراهیم وزیر کشور مصر، در واکنش به فراخوان اخوان المسلمین، از مردم خواسته تا تظاهرات باشکوهی را علیه نقشه های اخوان المسلمین در کشور برپا کنند.


به نظر می رسد در هفته های آینده مصر دچار تنش های بسیاری خواهد شد./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات