۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۹۵۸۴۳
استاد حوزه و دانشگاه:

زندگی باید مبتنی بر اعتقاد و ارتباط باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه در همایش پیوندهای آسمانی گفت: اگر نگاه به زندگی و خانواده اعتقادی شد زندگی شیرین و کمال گرا و سختی‌ها و مشکلات گوارا می‌شود.
حسين جلالي

حجت‌الاسلام جلالی، کارشناس مذهبی و مشاور خانواده در همایش پیوند‌های آسمانی که صبح امروز با حضور 400 تن از طلاب تازه ازدواج کرده و در شرف ازدواج در مرکز فقهی ائمه اطهار از سوی مرکز خدمات حوزه علمیه قم برگزار شده بود، گفت: زندگی باید مبتنی بر نگاه اعتقادی و ارتباط کلامی باشد.

وی ادامه داد: شخصی به امام حسین(ع) نامه نوشت و از ایشان تقاضای موعظه کرد،  ایشان در پاسخ فرمود«آنکه از راه معصیت خداوند بخواهد به کارى برسد، آنچه را از دست می‌دهد بیشتر است از آنچه به آن دل بسته بود و اگر از راه معصیت بخواهد چیزى را از خود دفع کند، آن چیز زودتر به سراغ او می‌آید که خود را از آن بر حذر می‌داشت».

حجت‌الاسلام جلالی اظهار داشت: زندگی و خانواده راه دارد، اگر به بیراهه برویم قطعاً راه به جایی نخواهیم برد و به سرعت و برخلاف چیزی که می‌خواهیم گام برداشته و به هدف نخواهیم رسید.

وی خاطر نشان کرد: کانون خانواده محبوب‌ترین کانون است، اگر بخواهیم به مقصد برسیم و در راه درست گام برداریم، نگاهمان به خانواده باید مبتنی بر اعتقاد باشد زیرا نگاه اسلام به خانواده قدسی است.

این کارشناس و مشاور مذهبی مسائل خانواده تأکید کرد: اگر نگاه به زندگی و خانواده اعتقادی شد زندگی شیرین و کمال گرا می‌شود، سختی‌ها و مشکلات گوارا می‌شود، صبر کردن بر بداخلاقی همسر پاداش دارد، لیوان آبی به دست همسر دادن یک سال پاداش دارد، هفت در بهشت به روی آدم باز و هشت در بهشت بر روی آدم بسته می‌شود.

وی تصریح کرد: نگاه به خانواده نباید نگاه کاسب‌کارانه و تجاری باشد، همسر نباید بگوید برای من فلان یا بهمان وسیله را در روز تولدم خریده‌اند یا نخریده‌اند، پس من هم فلان وسیله را برای تولدش می‌خرم یا نمی‌خرم.

حجت‌الاسلام جلالی بیان داشت: زندگی باید مبتنی بر ارتباط باشد، روابط کلامی در خانه‌ها کم‌رنگ شده است؛ افراد یک خانواده به جای ارتباط با یک‌دیگر با تلویزیون، موبایل و دیگر ابزار ارتباط دارند، خانم خانه به جای ارتباط کلامی با همسر درگیر وسایل و لوازم آشپزخانه است.

وی تصریح کرد: مرد موفق کسی است که گوش شنوایی برای همسرش داشته باشد، این احساس کلامی باید ارضا شود، شنیدن یک امر غیر اختیاری است اما گوش دادن اختیاری است، مرد موفق برای شنیدن سخنان همسرش هر اندازه که لازم باشد وقت باید بگذارد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مرد موفق کسی است که به همسرش بگوید«دوستت دارم»، به همسرش نگوید گوشم به شما است ولی حواسش به تلویزیون، موبایل و روزنامه باشد.

وی اظهار داشت: با وجود اشتراکات زیادی که مرد و زن در انسان بودن و کمال گرایی دارند در شاخص‌های دیگر به ویژه مسائل جنسیتی متفاوتند، به طور مثال مردها عقلانی و زن‌ها به شدت عاطفی و احساسی هستند.

حجت‌الاسلام جلالی خاطر نشان کرد: در زندگی باید تنوع داشته باشیم، تنوع در لباس، در خودآرایی و در آرایش بسیار مهم است، همچنین لازم است در زندگی تغافل داشته باشیم، یعنی قبل از ازدواج چشم و گوشمان را باز کنیم و پس از آن بر روی برخی مسائل چشم و گوشمان را ببندیم./919/پ202/ن

ارسال نظرات