۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۹۵۸۷۲
امام جمعه کاشان:

نخستین گام صادقانه جمهوری اسلامی برداشته شده است/ تضمینی برای پایبندی آمریکا و اتحادیه اروپا نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کاشان، گفت : کاهش غنی سازی از20 درصد به 5 درصد اولین گام صادقانه جمهوری اسلامی در اولین روز از اجرای توافق نامه هسته ای با گروه 5+1 بود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، امروز در خطبه های نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، گفت: در جواب این اقدام صادقانه جمهوری اسلامی، آمریکا و اروپا نیز قول دادند تا بخشی از تحریم ها را برداشته و مقدار زیادی از اموال بلوکه شده ملت ایران که بالغ بر چهار و دو دهم میلیارد دلاراست، طی 8 قسط پرداخت نمایند.

وی افزود: جمهوری اسلامی هیچ اعتقادی به پایبندی غربی ها برای ماندن بر سرتعهداتشان ندارد و معتقدیم آنان خیلی راحت حرف خود را پس گرفته و میدان را خالی می کنند.

خطیب جمعه کاشان، دعوت از نماینده جمهوری اسلامی برای حضور در کنفرانس ژنو 2 توسط دبیر کل سازمان ملل را نمونه بارز عدم پایبندی غربی ها بر تعهداتشان اعلام کرد و یادآور شد: حضور ایران در مذاکرات ژنو2 با پذیرش پیش شرط آمریکا، مذاکره تحمیلی است.

آیت الله نمازی افزود: مذاکرات جمعی که آمریکا حرف اول و آخر را بزند و خواستار برکناری دولت سوریه باشد و تبعیت از تصمیمات آمریکا در کنفرانس ژنو 2 قابل قبول نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جمهوری اسلامی نیازی به شرکت در مذاکرات ژنو 2 ندارد و آنان هستند که به جمهوری اسلامی نیاز دارند، تاکید کرد: ایجاد امنیت در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست.

آیت الله نمازی با اشاره به این که در مذاکرات ژنو 2 معنای دمکراسی و حقوق بشر در قاموس آمریکا و و حقوق بشر واقعی مشخص شد، افزود: افرادی که می خواهند برای ملت سوریه تصمیم گیری کنند، کسانی هستند که آنان به خون ملت مظلوم و مسلمان سوریه آلوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: امروز باید منتظر ماند و دید آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپای تا چه میزان فشارها را از دوش ملت ایران برخواهند داشت و تا چه  میزان بر تعهدات خود پایبند خواهند بود.

امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با علما، دانشمندان و فرهیختگان کشورهای اسلامی شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی افزود: امروز جریان تکفیری با تفکیک مسلمانان،  به مسلمان و کافر، خود را مسلمان و شیعیان را کافر دانسته و معتقدند هر فردی شیعه ای به شهادت برساند به بهشت خواهد رفت.

وی افزود: تحت الشعاع قراردادن مسئله فلسطین توسط افراد وهابی و تکفیری و به جان هم انداختن مسلمانان نظیر آنچه در مصر می گذرد را از جمله اقدامات اختلاف افکنانه گروه وهابی و تکفیری دانست.

خطیب جمعه کاشان در ادامه بار دیگر بر ایجاد وحدت بین مسلمانان تأکید کرد و گفت: دعوت به وحدت مسلمانان توسط امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی برای پیروزی مسلمانان بر کفر جهانی است.

آیت الله نمازی همچنین گروهها و جریان های سیاسی، حوزه های علمیه، دانشگاهیان و جوانان را دعوت بر وحدت و دوری از هر گونه اختلاف نمود و افزود: پرهیز از اختلافات داخلی بی ثمر و بیداری و هوشیاری همه آحاد مردم  تمامی نقشه های دشمنان اسلام را نقش برآب خواهد کرد.       

امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم، گفت: ایرانی ها و شیعیان هرچه دارند به برکت وجود امام رضا(ع) و برادران و خواهران این امام به ویژه حضرت معصومه (س) است.

وی افزود: حوزه های بزرگ جهان تشیع به برکت فاطمه معصومه(س) در قم پایه گذاری شد و تمامی فقها و مراجع شیعه در قم از عظمت و کرامت فاطمه معصومه(س) به چنین کراماتی رسیده اند.    

به گفته وی، انقلاب اسلامی ایران نیز به دست امام خمینی(ره) یکی از شاگردان حوزه علمیه قم به پیروزی رسید و انقلاب اسلامی به برکت وجود فاطمه معصومه(س) دارای چنین جایگاهی در جهان است.

امام جمعه کاشان در ادامه جنایات تروریست ها در استان الانبار و شهر فلوجه و سپر قرار دادن مردم مظلوم عراق و انفجارهای صهیونیست ها در منطقه بیروت را بخشی از جنایات دشمنان اسلام اعلام کرد و گفت: تمامی این جریانات با هدف یکپارچه سازی آشوب و بحران در کشورهای سوریه، عراق و لبنان توسط گروه به اصطلاح داعش‹‹ دولت اسلامی عراق و شام›› در حال انجام است.

آیت الله نمازی با محکوم کردن اقدام تروریستی تکفیری ها در پاکستان، گفت: این اقدام تروریستی منجر به مجروح شدن 24 نفر وشهادت22 نفر از زائرانی که در حال بازگشت  از قم و مشهد به پاکستان بودند، شد./939/پ202/ب

ارسال نظرات