۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۱۹۵۹۹۴
معاون تهذیب حوزه علمیه خبر داد؛

آغاز به کار رشته مشاوره اسلامی ویژه طلاب سطح سه از نیمه دوم بهمن امسال

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور از آغاز به کار رشته مشاوره اسلامی برای طلاب سطح سه از نیمه دوم بهمن ماه امسال خبر داد.
حجت الاسلام حسين خاني معاون تهذيب حوزه علميه کشور

حجت الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل گفت: اداره برنامه ریزی و نظارت، امور تربیت اخلاقی، امور مشاوره، مدیر کل دفتر امور خانواده، دفتر امور فرهنگی، امور مطالعات تربیتی و فرهنگی، مدیریت قرآن و عترت از جمله زیر مجموعه های حوزه معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور است.

 

وی ایجاد و راه اندازی معاونت تهذیب در مدارس علمیه را از جمله برنامه های نخست این معاونت دانست و افزود: خوشبختانه در سی استان تحت پوشش و تقریباً در همه مدارس علمیه معاونت تهذیب ایجاد شده است.

 

حجت الاسلام حسین خانی خاطرنشان شکرد: برنامه‌ریزی و اداره امور تهذیبی و فرهنگی، ارائه مشاوره به طلاب، نظارت بر فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی طلاب، برنامه‌ریزی برای گسترش و تعمیق ارزش های اسلامی و انقلابی، سامان‌دهی امور تبلیغی طلاب و شکوفایی فعالیت های تربیتی از جمله وظایف معاونان تهذیب مدارس علمیه کشور است.

 

وی ادامه داد: معاونت تهذیب طرح های خود را در سه سطح تاثیر گذار بر روی طلاب یعنی  مدیران، معاونان تهذیب و اساتید حوزه های علمیه متمرکز کرده است.

 

حجت الاسلام حسین خانی  با بیان این مطلب که هم افزایی و دانش افزایی مدیران، معاونان تهذیب و اساتید حوزه های علمیه از برنامه های مهم این معاونت است، تصریح کرد: در تابستان امسال دوره هم افزایی و دانش افزایی مدیران مدارس علمیه سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

 

وی هدف از اجرای این دوره را افزایش دغدغه های تربیتی و فرهنگی مدیران  عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن حوزه نفوذ مدیران مدارس، ایجاد دغدغه های تربیتی و فرهنگی در ارتقای وضعیت طلاب تاثیرات بسزایی را خواهد داشت.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور به فعالیت های قرآنی این معاونت اشاره کرد و گفت: دوره تربیت معلم حفظ قرآن، دوره تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی و  دوره حفظ و معارف از سوی این معاونت در تابستان امسال برگزار شد.

 

وی دوره تربیتی ویژه خانواده طلاب، دوره بصیرت سیاسی طلاب را از دیگر برنامه های اجرا شده از سوی معاونت تهذیب است.

 

حجت الاسلام حسین خانی به برگزاری دوره های هم افزایی و دانش افزایی معاونان تهذیب مدارس علمیه کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین هم اندیشی منطقه ای معاونان تهذیب مدارس علمیه شمال و شمال غرب در شهرستان ساری برگزار شد.

 

وی یکی دیگر از طرح های موفق اجرا شده از سوی معاونت تهذیب را طرح ضیافت ملکوت بیان کرد و افزود: برگزاری دوره ضیافت ملکوت طرحی به منظور ارتقای سطح اخلاقی و معرفتی طلاب پایه‌های دوم تا ششم حوزه‌های علمیه است که در ده روز طلاب با بایسته‌های اخلاقی آشنا می‌شوند.

 

حجت الاسلام حسین خانی ادامه داد: مباحث قرآنی، مشاوره‌های اخلاقی، زیارت اماکن مذهبی و اجرای برنامه‌های معنوی از جمله برنامه های اجرا شده در طرح ضیافت ملکوت است.

 

وی یکی از خلأهای حوزه های علمیه در گذشته را  عدم وجود مراکز مشاوره دانست و تصریح کرد: یکی از کمبودهایی که در سطح جامعه احساس می شد عدم تربیت حوزوی متخصصین امور مشاوره اسلامی بود که با تربیت طلاب در مراکز تخصصی این خلأ مرتفع می شود.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه ادامه داد: با تأسیس رشته مشاوره اسلامی برای طلاب سطح سه، از نیمه دوم بهمن با حضور 350 نفر این دوره آغاز می شود.

 

وی به برخی برنامه های این معاونت برای سال آینده تحصیلی نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین دغدغه های ما برای برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از فرصت تابستان و اوقات فراغت طلاب است و لذا با گسترش طرح های موفق گذشته و اجرای طرح هایی مانند طرح مطالعاتی اندیشه امام راحل و شهید مطهری شاهد افزایش سطح فرهنگی طلاب در جامعه باشیم.

 

حجت الاسلام حسین خانی گفت: یکی از برنامه هایی که با پیگیری واحدهای مختلف معاونت تهذیب و مرکز فن ‎آوری اطلاعات حوزه به ثمر نشسته است سامانه جامع تلبس است که طلاب سراسر کشور که مایل به ثبت نام برای تلبس هستند می توانند بدون مراجعه حضوری از طریق این سامانه اقدام به ثبت نام کنند.

 

وی ارتقای مباحث اخلاقی در حوزه های علمیه را از وظایف مهم این معاونت بیان کرد و افزود: طراح اعزام اساتید اخلاق به مدارس علمیه کشور، برگزاری دوره آموزشی مهارت های اخلاقی و راه‎اندازی سامانه اساتید اخلاق حوزه از جمله فعالیت های انجام شده است./950/ت303/ب

ارسال نظرات