۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۹۶۴۱۸
در همایش معاونت تهذیب؛

نرم افزار طراوت بندگی رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ در همایش دستاورد و عملکردهای معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه که شب گذشته در سالن اجتماعات دارالشفا برگزار شد از نرم افزار طراوت بندگی، شرح احادیث اخلاقی رهبر معظم انقلاب رونمایی شد.
همايش و نمايشگاه عملکرد و دستاوردهاي معاونت تهذيب حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در همایش دستاورد و عملکردهای معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه که شب گذشته در سالن اجتماعات دارالشفا برگزار شد از نرم افزار طراوت بندگی، شرح احادیث اخلاقی رهبر معظم انقلاب رونمایی شد.

این نرم افزار که شامل دو عدد «دی وی دی» است به همت اداره اطلاع رسانی معاونت تهذیب تهیه و به قیمت 5 هزار تومان در اختیار علاقمندان قرار داده می‌شود.

دعا برای رفع بلا، غلبه به نفس، امانت بودن مجالس، رحم کردن با یک‌دیگر، صبر، یقین، عبرت گرفتن و موعظه شدن، خدمت به مردم، اجتناب از محارم و آزار مؤمنین و غیبت، عبرت گرفت از حوادث از جمله موضوعات ارائه شده در این نرم افزار است.

مدارا با مردم، حسن خلق، میانه روی در هزینه کردن و انفاق، مراعات پروردگار در تقوا، مواضع و مواقع بیان حکمت و همانند آن از دیگر موضوعات نرم‌افزار طراوت بندگی است.

شایان ذکر است، علاقمندان می‌تواند جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش نرم افزار طراوت بندگی، شرح احادیث اخلاقی رهبر معظم انقلاب به آدرس «www.fm24.ir» مراجعه کنند.

در ادامه این مراسم نیز حجت‌الاسلام محمد همتیان، معاونت تهذیب حوزه علمیه قم در سخنانی با تأکید بر نیاز مبرم حوزه‌های علمیه به مسائل اخلاقی، گفت: دشمنان تاکنون به قدرت روحانیت، اسلام و حوزه‌های علمیه پی نبرده بودند.

وی ادامه داد: اکنون دشمنان با کار بزرگ امام راحل، مراجع،‌ شهدا و روحانیت به قدرت اسلام و حوزه‌های علمیه پی بردند، به گونه‌‌ای که بزرگان استکبار از قدرت اسلام و روحانیت می‌سوزند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم با بیان این‌که حوزه امانتی در دست مراجع و طلاب است، خاطرنشان کرد: 60 درصد طلاب در حوزه علمیه قم تحصیل می‌کنند و حوزه همانند باغی است که باید از تمام ظرفیت‌‌های آن بهره برد.

وی افزود: طلاب باید قبل از ورود به حوزه با مسائل تربیتی آشنا شوند و یکی از کارهای که معاونت تهذیب در این زمینه انجام داده است برگزاری میثاق طلبگی است.

حجت‌الاسلام همتیان با اشاره به برگزاری کلاس‌های اخلاق و برنامه‌های تربیتی مدارس علمیه بیان داشت:: در هر مدرسه علمیه‌ هفته‌ای یک کلاس اخلاق برگزار می‌شود که تأثیرات بسیار خوبی دارد.

وی تصریح کرد: در بحث مشاوره نیز کارهای خوب صورت گرفته است، حوزه باید برای خانواده‌های حوزویان برنامه ریزی مناسبی داشته باشد؛ همچنین طرح حفظ خطبه متقین با شرح مختصر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به صورت کتابچه تهیه و در اختیار طلاب قرار می‌گیرد./993/پ203/ن

ارسال نظرات