۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۹۶۶۹۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

حرکت به سمت افزایش جمعیت نیازمند فرهنگ سازی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حرکت به سمت افزایش جمعیت نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: متاسفانه این فرهنگ سازی تا به امروز وجود نداشته و در جهت عکس آن حرکت می کرد که باید اهتمام ارزنده و والایی در راستای ترویج فرهنگ افزایش جمعیت در جامعه وجود داشته باشد.
حرکت به سمت افزایش جمعیت نیازمند فرهنگ سازی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر چمستان نور با بیان این که گروهی از سال ها پیش زنگ خطری را به صدا درآوردند که خانواده ها خوب است پنج فرزند داشته باشند، گفت: پیشنهاد سازمان ملل چهار فرزند بود که مجلس نیز با پیشنهاد دولت مردان قوانین را روی سه فرزند بست و برای چهارمین فرزندان محرومیت هایی را در نظر گرفت.

 

وی با اشاره به این که در امتداد آن وزارت بهداشت و آموزش و پرورش آن روز شعار دو فرزندی را سرلوحه کار خود قرار دادند، ادامه داد: در این راستا در خیابان های شهر بنرهایی چاپ کردند که فلسفه رفاه گرایی را با ترجمه ساده تنبلی عالی است به خوردمان دادند تا خیلی ها همه حوصله پدری و مادری را صرف یک بچه کنند.

 

امام جمعه چمستان، افزود: بسیاری از زنان و دختران امروز بر این باور پرورش یافتند که بچه چه معنایی دارد، گفت: افراد بسیاری نیز یا ازدواج نمی کنند و یا دیر ازدواج کرده اند و طبقه مجردان جامعه به حد بی شماری رسیده است.

 

حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که حرکت به سمت افزایش جمعیت از سیاست های کلی نظام و رهبری است، افزود: رهبر معظم انقلاب در این راستا فرمودند که باید کشور به سمت افزایش جمعیت پیش برود.

 

وی با بیان این که حرکت به سمت افزایش جمعیت نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: متاسفانه این فرهنگ سازی تا به امروز وجود نداشته و در جهت عکس آن حرکت می کرد که باید اهتمام ارزنده و والایی در راستای ترویج فرهنگ افزایش جمعیت در جامعه وجود داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان داشت: رسالت انبیا و اولیای الهی فقط در راستای بیان احکام و معارف نبوده بلکه تدبیر و مدیریت امور دنیایی مردم و سیاست نظام نیز از رسالت های آن مردان خدا بوده است.

 

وی با بیان این که حضرت امام خمینی(ره) به پیروی از انبیا اداره امور امت را از برنامه های مهم رسالت روحانی و الهی خود قرار داد، افزود: ایشان با اطمینان، ایمان به اراده جمعی و حمایت مردمی اهداف بلند را برای خود دست یافتنی و ممکن دیدند و خون دل های بسیاری خوردند که زمینه تحصیل گنج را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که امروز گنج و سرمایه عظیمی چون انقلاب اسلامی به عنوان امانت در اختیار ما قرار دارد، گفت: هر کدام از ما وظیفه حفاظت و صیانت از آن را بر عهده داریم که باید قدردان امام راحل و شهدا باشیم./950/پ203/ب

ارسال نظرات