۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۹۶۷۸۴
امام جمعه دامغان:

امام نمونه عینی عمل به سیره معصومین بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی معصوم نبود اما نمونه عینی عمل به سیره معصومین(ع) بود، خاطرنشان کرد: آنچه امام خمینی(ره) را به شخصیتی بی بدیل و رهبری الهی بدل کرد پیروی صادقانه از اسلام ناب محمدی و قدم نهادن در مسیر آموزه‌های والای مکتب اهل بیت بود.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر در دیدار با فرماندار، رؤسا و نمایندگان دستگاههای دولتی، فرماندهان نظامی و انتظامی دامغان خدمت صادقانه به مردم را تعریف حقیقی شکر نعمت بزرگ انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مسؤولان باید برای نیازها و خواست مردم ارزش قائل باشند و در راه حل مشکلات آنها از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 

وی با بیان این مطلب که خدمت‌گذاری حقیقی آن است که مسؤولان ما از بالاترین مناصب تا رییس و کارندان یک اداره در شهرستانی همچون دامغان مشکلات مردم را مشکل خود و خانواده‌شان بدانند ودراین مسیر رفع یا کاهش آن گام بردارند، افزود: با خدمت صادقانه به دیگران، انسان در این دنیا بین مردم اجر و قربی پیدا می‌کند و هم در آخرت و پیشگاه حضرت حق به جایگاه رفیعی دست می‌یابد.

 

حجت الاسلام ترابی، امام راحل(ره) را الگوی عبد خالص و مسؤولی خدمت‌گزار خواند و تصریح کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تفسیر عبودیت انسان در بالاترین درجه بود، آنها که رفتار، بیانات و عمل امام راحل(ره) را در مواجهه با مردم شاهد بودند، به این شاخصه‌های رفتاری امام خمینی(ره) آشنا هستند و آن را الگوی رفتاری خویش قرار داده‌اند.

 

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی معصوم نبود اما نمونه عینی عمل به سیره معصومین(ع) بود، خاطرنشان کرد: آنچه امام خمینی(ره) را به شخصیتی بی بدیل و رهبری الهی بدل کرد پیروی صادقانه از اسلام ناب محمدی و قدم نهادن در مسیر آموزه‌های والای مکتب اهل بیت بود. 

 

ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در بهبود فضای فرهنگی جامعه نقش‌آفرینی کنند

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان تأکید کرد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با در اختیار داشتن بازوان توانای فرهنگی و هنری بالاخص کانون‌های مساجد و انجمن‌های هنری باید بهبود فضای فرهنگی جامعه نقش‌آفرینی کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شبیخون فرهنگی وسیع دشمن و ترفند‌های متفاوت و گوناگون رسانه‌های غربی در مسیر رواج بی بندوباری و بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌های دینی و مکلی در بین نسل جوان جامعه اسلامی گفت: باید با تدوین برنامه های فرهنگی هدفمند و جذاب جوانان خود را درمقابل این تهاجم فرهنگی گسترده مصون کنیم.

 

امام جمعه دامغان با ابراز خرسندی از تغییر مدیریت دبیرخانه کانون‌های مساجد استان سمنان افزود: متأسفانه عدم تعامل مسؤول سابق این دبیرخانه با فعالان فرهنگی کانون‌های مساجد استان به‌ویژه شهرستان دامغان به مدت 2 سال این نهادهای پویا را به مؤسساتی ناتوان و بدون پشتوانه بدل کرده بود که امیدواریم با حضور حجت الاسلام حدادیان به عنوان مسؤول این دبیرخانه شرایط بهتری در این مجموعه‌ها ایجاد شود.
 

باید اصلاح جامعه را از خود شروع کنیم

حجت الاسلام ترابی با اشاره به این که همه مردم و مسؤولان ما به‌خوبی می‌دانند که خمیرمایه و اساس انقلاب ما اسلامی و فرهنگی بودن آن است تصریح کرد: خون‌ها و جان‌های پاک داده شده در این مسیر هدفی جز احیای ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی نداشته و امروز توجه به مسائلی همچون حجاب ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی گفت: حجاب یکی از اساسی‌ترین مقوله‌هایی است که شهدا در وصیت نامه‌شان به آن پرداخته‌اند، همه ما و مسؤولانی که در شهر استان و کشور جایگاه و مسؤولیتی داریم باید بیش از پیش به مسئله حجاب و پاک کردن بد حجابی از چهره جامعه اسلامی بپردازیم و توجه به حجاب را از خانواده‌های خود آغاز کنیم.

نماینده ولی فقیه در دامغان خاطر‌نشان کرد: همان‌گونه که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها عنوان کرده‌اند، باید به سوی اصلاح جامعه و رفع ناهنجاری‌های اجتماعی و ضد ارزش‌ها حرکت کنیم و البته این اصلاح را از خود شروع کنیم.

خلف وعده مسؤولان حرمت شکنی مؤمنان است

امام جمعه دامغان با انتقاد از سنگ اندازی‌ها و تلاش‌های پیدا و پنهان جهت عدم تأسیس دانشکده داروسازی در دامغان با وجود تصویب این مسئله در گذشته آن را ظلم در حق بیش از 90 هزار نفر جمعیت این شهرستان عنوان کرد و افزود: ما در برابر این بی‌عدالتی ساکت نمی‌نشینیم و با قدرت این مسئله را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام ترابی این مسئله را نمونه عینی خلف وعده‌ای بزرگ به مردمی دیندار که در طول تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی حماسه‌های بسیاری آفریده اند دانست و تأکید کرد: اکنون عمل نکردن مسؤولان ذیربط به وعده داده شده به برادران ایمانی‌شان نمونه عملی حرمت شکنی مؤمنان است./977/پ202/س

ارسال نظرات