۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۹۶۸۲۴
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نباید اجازه دهیم نامحرمان با نام دین در صفوف ما رخنه کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین غروی، امام راحل و مقام معظم رهبری را از پرورش یافتگان مکتب ائمه اطهار(ع) برشمرد و گفت: پرورش یافتگان مکتب اهل‌بیت(ع) در برابر حق خاضع و در برابر باطل موضع گیر هستند.
حجت الاسلام سيدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شب گذشته در سومین شب از مراسم‌های گرامیداشت دهه فجر در قم با اشاره به روایتی از نبی‌اکرم(ص)، مسؤولیت در نظام اسلامی را امانت دانست و گفت: فرد باید امانت الهی و مردم را ادا کند.

وی افزود: حتی از نظر اخلاق بین‌المللی امانتداری خوب بوده و فرد باید نسبت به دشمنان نیز امانتدار باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم، انقلاب اسلامی را یک انقلاب ویژه و نادر خواند و بیان داشت: انجمن‌‌های ایالتی و ولایتی، مسائل 15 خرداد، عملکرد زشت و قبیح شاه، شکنجه و شهید کردن افراد و دستگیری علما از جمله مهم‌ترین دلایل شروع انقلاب اسلامی شد.

وی ادامه داد: وقتی این حوادث پیش آمد مردم با یک‌دیگر همراه شدند، همچنین بینش افراد نسبت به عمق و حقایق رژیم شاهنشاهی بیشتر شد تا این‌که در سال 56 رسما مبارزات آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی با بیان این‌که خسارت جنگ تحمیلی سنگین بود، اظهار داشت: نباید از مسأله جنگ به سادگی گذشت و این موضوع ساده‌ای نیست، ما در مدت هشت سال شهدای زیادی تقدیم انقلاب و اسلام کردیم.

دشمن نمی‌تواند منکر پیشرفت انقلاب باشد

وی تصریح کرد: تمام دشمنان با یک‌دیگر متحد شده بودند تا انقلاب را شکست دهند، ولی خوشبختانه انقلاب پابر جا ماند و امروز نیز با قدرت به حرکت خود ادامه می‌دهد، هر روز نیز بر استحکام این نظام افزوده می‌شود و دشمنان نیز نمی‌توانند منکر این قدرت و حرکت رو به جلو باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حوادث عراق و سوریه، خاطرنشان کرد: اگر در مسائلی کشور ما حضور نداشته باشد امید چندانی به حل مشکل نیست و این واقعیت را می‌تواند در حوادث عراق و سوریه مشاهده کرد.

وی یادآور شد: در انقلاب اسلامی مردم ما یکپارچه به میدان آمده و تظاهرات میلیونی انجام دادند، خود مردم که اکثریت شیعه بودند انقلاب را به راه انداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی وحدت کلمه را از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: مردم ما با عمل به دستوارت ائمه(ع) به اسلام ناب عمل می‌کنند، در اسلام ناب نیز علما استقلال داشته و هیچ‌گاه به قدرت‌ها و دولت‌ها وابسته نمی‌شوند.

علمای وهابی جیره‌خوار آل سعود هستند

وی تأکید کرد: در حالی که بیشتر علمای کشورهای دیگر افزون‌بر حمایت از قدرت‌ها، در میان مردم قدرت نفوذ نداشته و در مسائل سیاسی دخالت نمی‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به منفور بودن برخی از علمای حامی دربار شاه در میان مردم اشاره کرد و گفت: امروز نیز علمای وهابی جیره خوار و مزدبگیر آل سعود که ادعای مسلمانی دارند هستند، حتی کار به جایی رسیده که علمای شان ملک عبدالله و فهد را اولوالامر معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: نوع خلافت آل سعود همانند خلافت معاویه و یزید است، حتی سعی دارند با نوشتن انواع کتاب یزید را تطهیر کرده و بگویند یزید مجتهد بود که در به شهادت رساندن سیدالشهدا(ع) یا دیگر کارها اجتهاد کرد ولی اجتهادش اشتباه بود.

تربیت یافتگان مکتب اهل‌بیت در برابر حق خاضع و در برابر باطل موضع گیر هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی، امام راحل و مقام معظم رهبری را از پرورش یافتگان مکتب ائمه اطهار(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: پرورش یافتگان مکتب اهل‌بیت(ع) در برابر حق خاضع و در برابر باطل موضع گیر هستند.

نباید اجازه دهیم نامحرمان با نام دین در صفوف ما داخل شوند

وی افزود: نباید بگذاریم به نام دین نامحرمان در صفوف ما داخل شوند، با حفظ وحدت باید پاسدار تشیع باشیم، به گونه‌ای نباشد که برای ما جریان سازی و خط کشی کنند، یا این‌که دیگران را متهم کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که در مسیر انقلاب باید افرادی که با یک‌دیگر اختلاف سلیقه‌ها لسان یک‌دیگر را بپذیرند، بیان داشت: متأسفانه وهابیت در شهرهای مرزی و مکان‌های مختلف در حال نفوذ هستند، باید نگذاریم در بین ما قرار گیرند، تکفیری‌ها نیز از دیگر دشمنان شیعه هستند.

نقش محوری انقلاب امام بود

وی تصریح کرد: در این انقلاب رهبری نقش اصلی را ایفا کرده است، از دلایل شکست برخی از بیداری‌های اسلامی عدم وجود رهبری بود، آن‌ها رهبر واحد و مورد قبول همگان ندارند، برخلاف انقلاب ما که امام خمینی(ره) نقش محوری داشته و مراجع نیز همگام ایشان بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی با اشاره به اعتقاد مردم به مرجعیت و امام راحل، خاطرنشان کرد: همدلی رزمندگان و اعتقاد به مبارز اسلام با کفر از دلایل مهم پیروزی هشت سال دفاع مقدس بود، در جنگ تحمیلی شرایط کشور حاد بود ولی خوشبختانه با پیروزی به پایان رسید.

رهبری با تدبیر و اقتدار انقلاب را هدایت می‌کند

وی افزود: اکنون نیز رهبر معظم انقلاب با تدبیر، حفظ مبانی انقلاب و اسلام و اقتدار حرکت رو به جلوی انقلاب را هدایت می‌‌کنند، هر چند ممکن است اعتراض به برخی از عملکردهای افراد وجود داشته باشد ولی باید توجه کرد که مسیر صحیح و درست است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تلاش مراجع شیعه را عامل حفظ عراق خواند و گفت: از نعمت‌های الهی برای استواری انقلاب استقلال روحانیت شیعه و وجود مراجع تقلید است. مراجع تقلید از نعمت های الهی هستند تا انقلاب استوار شده است./993/پ201/ج

 

 

ارسال نظرات