۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۹۶۹۶۹

برگزاری نخستین دوره آشنایی با وظائف روحانیت در حوزه علمیه زنجان

خبرگزای رسا ـ اولین دوره کارگاهی آشنایی با وظائف روحانیت موسوم به کارگاه تلبّس از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران زنجان برگزار می شود.
برگزاری نخستین دوره آشنایی با وظائف روحانیت در حوزه علمیه زنجان

حجت الاسلام علی ناصر، معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری اولین دوره کارگاهی آشنایی با وظائف روحانیت از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران زنجان خبر داد و اظهار داشت: این دوره با اهمیت و پر محتوا با حضور اساتید حوزه علمیه زنجان در دو نوبت یک روزه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این دوره کارگاهی که قرار بود در طی دو روز پنج شنبه و جمعه این هفته برگزار شود به دلیل مشقت و مشغله کاری طلاب و روحانیونی که از شهرستان های اطراف زنجان در این دوره آموزشی حضور می یابند، طی جلساتی قرار بر این شد که یک روز آن جمعه این هفته و یک روز دیگر آن نیز جمعه یا پنج شنبه هفته آینده برگزار شود.

معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران زنجان در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این دوره کارگاهی عنوان کرد: این دوره کارگاهی جهت آشنایی هر چه بیشتر طلاب و روحانیونی که سال گذشته و امسال معمم شده و افتخار پوشیدن لباس مقدس روحانیت را پیدا کرده اند، با وظائف و بایدها و نبایدهای روحانیت برگزار می شود.

حجت الاسلام ناصر در ادامه به موضوعات برنامه ریزی شده برای ارائه در کارگاه وظایف روحانیت اشاره و خاطر نشان کرد: موضوعاتی همچون تلبّس دائم و آثار و برکات آن که از سوی حجت الاسلام علوی ارائه خواهد شد، روش تدریس صحیح نماز، تجهیز میت، احکام غسل و نماز میت که از سوی حجت الاسلام حسنی ارائه خواهد شد و همچنین طریقه محاسبه خمس و زکات نیز از سوی حجت الاسلام بیات ارائه می شود.

وی در پایان افزود: اهمیت این دوره به قدری برای طلاب ملبس زیاد است که اگر در آینده هر طلبه ای به صورت معمم قصد فعالیت در جایی را داشته باشد باید این دوره و کارگاه آموزشی را گذرانده باشد. /949/ت302/س

ارسال نظرات