۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۹۷۴۸۵
امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی:

وحدت ملی امروز ایران اسلامی مرهون رهنمود و دغدغه‌های جدی رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت استان خراسان شمالی گفت: نقش مقام معظم رهبری در تحقق وحدت ملی بی بدیل بوده و انسجام موجود در بین اقوام مختلف ایران نیز مرهون رهنمودها و دغدغه جدی رهبر انقلاب در این زمینه است.
آخوند رحيم بردي صمدي روحاني اهل سنت خراسان شمالي
آخوند رحیم بردی صمدی، امام جمعه اهل سنت شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن یوم الله بیست و دوم بهمن ماه و سی و پنجمین بهار انقلاب اسلامی ایران، از اهالی خراسان شمالی اعم از پیروان شیعه و سنتی خواست تا به صورت گسترده در راهپیمایی و تظاهرات روز 22 بهمن شرکت کنند.
وی با بیان این که حفظ و تقویت وحدت در بین اقشار مختلف جامعه بهترین راه مقاومت در برابر توطئه های دشمنان نظام اسلامی است، اظهار کرد: در طول 35 سال گذشته از انقلاب اسلامی نیز وحدت موجود در کشور سبب ایستادگی ملت در برابر نقشه های شوم دشمنان شده است.
عضو شورای فتاوی اهل سنت استان خراسان شمالی افزود: حضور پرشور و گسترده پیروان اهل سنت و شیعه در راهپیمایی یوم الله بیست و دوم بهمن ماه سبب افزایش وحدت در بین مردم و تقویت نظام اسلامی می شود.
به گفته آخوند صمدی در مقوله تقویت وحدت اسلامی در جامعه نقش مقام معظم رهبری بی بدیل بوده و انسجام موجود در بین اقوام مختلف ایران نیز مرهون رهنمودها و دغدغه جدی رهبری انقلاب در این زمینه است.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران در سال 57 با وحدت و همراهی همه اقشار جامعه به پیروزی رسید و تداوم آن نیز در گرو حفظ این انسجام و همبستگی است.
مدیر حوزه علمیه اهل سنت حنفیه بخش جرگلان شهرستان مرزی راز و جرگلان در استان خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، همه مردم ایران فارغ از مذهب، زبان، رنگ، قومیت و ... وظیفه دارند تا با شرکت گسترده در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن ماه وحدت و همبستگی خود را به جهانیان نشان دهند.
آخوند صمدی با تأکید بر این که باید قدر این انقلاب و نظام را بدانیم، اظهار داشت: در طول 35 سال گذشته انقلاب اسلامی ایران دستاوردها و خدمات زیادی برای مردم داشته به گونه ای که اکنون آبادانی و پیشرفت علاوه بر شهرها، در دورترین روستاها و مراکز تجمع جمعیت در کشور نیز مشاهده می شود.
این روحانی سنی مذهب استان خراسان شمالی گفت: به برکت انقلاب اسلامی، اکنون وحدت در بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی در کشور به بهترین وجه موجود بوده و ملت بصیر ایران که با تکیه بر همین وحدت بیش از سه دهه در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کرده از این به بعد نیز با حفظ و تقویت اتحاد خود مانع از اجرا شدن نقشه های شوم دشمنان در این آب و خاک می شود.
گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 867 هزار نفری استان خراسان شمالی، ترکمن های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند./9314/ت302/س
ارسال نظرات