۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۱۹۸۱۲۰

بانو صفری درگذشت

خبرگزاری رسا ـ مؤسس مدارس علمیه عصمتیه کشور صبح امروز به دیار باقی شتافت.
انا لله و انا اليه راجعون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بانو مجتهده شهربانو صفری، مؤسس مدارس علمیه عصمتیه کشورو مدیر مدرسه علمیه عصمتیه مشهد صبح امروز، 26 بهمن‌ماه دار فانی را وداع گفت.

 

 

وی در سال 1308هجری شمسی در گیلان چشم به جهان گشود و پس از اخذ مدرک دیپلم در تهران، در محضر آیات عظام وحیدخراسانی، فلسفی، میلانی و قمی به تعلیم علوم دینی و اسلامی پرداخت. 

 

این مدیر فقید که از سال 1340 به مشهد عزیمت کرده و به تبلیغ، تعلیم، تدریس و تربیت شاگردان اشتغال داشت، به عنوان نخستین فعال قرآنی سطح شهر نیز شناخته شده و از وی، موقوفات عام‌المنفعه بسیاری در مشهد و سایر شهرها به جای مانده است که از آن میان می‌توان به مدارس علمیه خواهران، پرورشگاه راه حق رضویه و ... اشاره کرد.

 

 

بر اساس این گزارش، بانو صفری که از مبارزان انقلاب اسلامی بر ضد رژیم شاهنشاهی بوده است، تاکنون 36 شعبه از مدارس علمیه عصمتیه را در شهرهایی چون تهران، مشهد، نیشابور، اهواز، ساری، بابلسر، یزد، بوشهر، سمنان و ... در ایران و نیز کشور بحرین راه‌اندازی کرده است.

 

 

از این استاد فقید حوزه علمیه خواهران، تالیفات بسیاری از جمله «ارمغان جاویدان»، «صمدیه آستان»، «نوید سعادت»، «40 حدیث»منتشر شده است.

 

 

بانو صفری که پس از بانو طاهایی، دومین پیشکوست تأسیس حوزه های علمیه خواهران کشور بوده است، پس از تحمل یک ماه بیماری و بستری در بیمارستان قائم(عج) مشهد به دلیل کهولت سن و سکته مغزی، دعوت حق را لبیک گفت.

 

 

خاطرنشان می شود مراسم وداع طلاب و علاقه‌مندان به علوم دینی با این بانوی عالمه صبح فردا، ساعت 8:30 از محل مدرسه علمیه عصمتیه واقع در میدان گنبدسبز مشهد، آغاز و سپس پیکر وی از مهدیه به سمت حرم مطهر رضوی تشییع می‌شود. /930/پ202/ع

 

ارسال نظرات