۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۹۸۶۱۵
استاد حوزه علمیه بابل:

سریال های تلویزیونی باید ارائه دهنده الگوی های دینی مثبت به جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل به کارکرد مثبت و منفی رسانه ها اشاره کرد و گفت: توجه و نظارت بر ساخت سریال های تلویزیونی و ارائه الگوهای مثبت می تواند کارکرد بسیار مثبتی را بر رفتارهای افراد جامعه داشته باشد.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با گرامیداشت روز تربیت اسلامی تصریح کرد: در دیگاه امام راحل سه عنصر خانواده، معلم و رسانه موثرترین نقش را در تربیت فرزندان و جامعه بر عهده دارند.

 

وی به تربیت در مدارس و به خصوص مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: متأسفانه جایگاه یک معلم اول ابتدایی و نیز حقوق دریافتی با استاد دانشگاه قابل مقایسه نیست در صورتی که تأثیر معلم ابتدایی بسیار بیشتر از یک استاد دانشگاه است.

 

این استاد حوزه های علمیه بابل به بیان نگرانی خود از عدم پاسخ به سؤالات و نیازهای تربیتی در مدارس اشاره و تصریح کرد: در مواجهه با برخی دانش آموزان در مدارس متوجه می شویم که آنها سؤالات زیادی را در در ذهن دارند که باید به آنها پاسخ داده شود.

 

امام جمعه گتاب بابل با بیان این که برخی از معلمان از این سؤالات اظهار تعجب می کنند اما در واقع نیازهای سنی دانش آموزان اقتضا می کند که آنها سؤالاتی که برای معلمان عجیب برسد را مطرح کنند که در اینجا نقش معلم تربیتی در رفع گره های ذهنی دانش آموزان مهم و مؤثر به نظر می رسد.

 

حجت الاسلام تقی پور در ادامه نقش رسانه ها را برای ساخت تربیتی جامعه موثر و مهم عنوان کرد و گفت: جامعه امروز ما بسیار به رسانه ها از جمله فیلم و سریال توجه نشان می دهد و بسیاری از رفتارهای آنها را به عنوان الگو می پذیرد.

 

وی به کارکرد مثبت و منفی رسانه ها اشاره کرد و ادامه داد: توجه و نظارت بر ساخت سریال های تلویزیونی و ارائه الگوهای مثبت می تواند کارکرد بسیار مثبتی را بر رفتارهای افراد جامعه داشته باشد.

 

این استاد حوزه های علمیه بابل به انتقاد مراجع و بسیاری از افراد به ساخت فیلم رستاخیز اشاره کرد و گفت: جدا از نشان دادن برخی چهره های مذهبی و تاریخی در فیلم سینمایی رستاخیز این فیلم دارای تحریفات تاریخی است.

 

وی ادامه داد: در فیلم رستاخیز گریزهای زیادی از مواضع شیعه دیده می شود و  برخی جملات ضد اسلام و انقلاب در آن وجود دارد که  امیدواریم که از روی غفلت این کارها صورت گرفته باشد.

 

حجت الاسلام تقی پور توجه و نظارت بر تولیدات سینمایی را خواستار شد و اظهار کرد: متأسفانه میلیاردها تومان برای ساخت محصولات با بودجه بیت المال مصرف می شود و در نهایت فیلم هایی تولید می شوند که غیر قابل پخش هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید نظارت و دقت بیشتری بر روی تولیدات رسانه ای که تاثیرات عمیقی بر جامعه دارند صورت بگیرد./950/ت302/ب

ارسال نظرات