۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۹۸۶۲۵
معاون پژوهش حوزه‌ تأکید کرد:

ضرورت ورود حوزه علمیه به عرصه فقه هنر

خبرگزاری رسا ـ‌ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به نمایش چهره حضرت عباس(ع) و حضرت علی اکبر(ع) در فیلم رستاخیز خواستار ورود حوزه علمیه در زمینه فقه هنر شد.
حجت الاسلام سيد علي عماد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی عماد معاون پژوهش حوزه‌های علمیه امروز در دوره ارتقاء دانشی و مهارتی معاونان پژوهش مدارس علمیه سراسر کشور که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه علمیه، گفت: روحیه تحقیق و پژوهش باید در حوزه علمیه مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به روایات اسلامی تحقیق را امری ضروری خواند و ابراز کرد: در روایات آمده که اگر کسی از راهی غیر علمی به نتیجه‌ای برسد، پایان خیری ندارد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان این که امروز جهان به سمت تحقیق و پژوهش پیش‌ می‌رود، اظهار داشت: کسانی که به دنبال دانش و پژوهش باشند در جهان سرآمد هستند.

حجت‌الاسلام عماد با اشاره به دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی،‌ افزود: انقلاب اسلامی با رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دشمنان را به وحشت وا داشته است.

وی با بیان این‌که امروز جهان از حوزه علمیه مطالبه دارد، اظهار کرد: حوزه علمیه با بهره گیری از ظرفیت‌های عظیم خود می‌تواند خواسته‌ها و نیازهای جوامع بشری را پاسخگو باشد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان این که بیداری اسلامی مجموعه‌ای از نیازها را به روی ما گشوده است، افزود: ما باید ببینیم در این زمینه از نیروی کارآمد برخوردار هستیم یا نه؟

حجت‌الاسلام عماد هجمه‌های غرب علیه حکم قصاص را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: اگر ما به خوبی در زمینه تحقیق و پژوهش در چنین عرصه‌هایی وارد شویم دشمنان نمی توانند مفاهیم دینی و ارزشی ما را زیر سؤال ببرند.

وی در ادامه فیلم رستاخیز و نمایش چهره حضرت عباس(ع) و حضرت علی اکبر(ع)‌ در این فیلم را مورد توجه قرار داد و با بیان این‌که نمایش چهره این حضرات ذاتاً ایرادی ندارد اما دارای عوارضی است، اظهار کرد:‌ این اتفاقات به خاطر این است که حوزه در زمینه فقه هنر ورود پیدا نکرده است./927/پ202/ن

ارسال نظرات