۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۹۸۶۶۳

رقابت بیش از 4 هزار دانش آموز در مسابقات قرآن خوزستان

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، از رقابت بیش از 4 هزار دانش آموز در مسابقات قرآن خوزستان خبر داد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، رضا عبادیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، ظهر امروز در نشست خبری یازدهمین جشنواره قرآن، نماز و عترت استان خوزستان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، با بیان این که قرآن کریم برای هدایت بشر نازل شده است، اظهار داشت: جهت دستیابی به گنجینه های ارزشمند این کتاب الهی باید درباره آن به تفکر و اندیشه پرداخت.

وی با تأکید بر اهمیت تدبر در مفاهیم و معانی قرآن خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی بستر مناسبی برای تشویق و ترغیب و انس دانش آموزان با معارف حیات بخش قرآن است.

عبادیان با بیان این که خوزستان در 7 دوره از مسابقات قرآن توانسته مقام نخست را کسب کند، اظهار داشت: 4500 نخبه قرآنی خوزستان در جشنواره قرآن، نماز و عترت با هم رقابت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید رجایی و شهید باهنر خاطرنشان کرد: جشنواره قرآن، نماز و عترت خوزستان از هشتم اسفند که سالروز راه‌اندازی تربیت بدنی به دست این دو شهید گرامی است کار خود را در شهرهای میزبان آغاز می‌کند.

وی با بیان این که برگزاری جشنواره قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان را یک ابتکار استانی توصیف کرد، گفت: خیران خوزستانی جهت برگزاریهر چه بهتر این جشنواره به منظور بهتر برگزار شدن جشنواره قرآن، نماز و عترت به یاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیایند.

عبادیان توجه بیشتر مسؤولان و خانواده ها به ویژه در شهرستان ها به برنامه ریزی فعالیته های قرآنی و رشد کمی و کیفی شرکت کنندگان در مسابقات و برنامه های قرآنی در سطح مدارس مناطق را از آثار و برکات برگزاری جشنواره منطقه ای قرآن عنوان کرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: استفاده از ظرفیت های مناسب معنوی، مذهبی شهرستان ها و مناطق میزبان در ایجاد حرکت قرآنی و ارتقای سطح توانمندی دانش آموزان در رشته های مختل قرانی و معارف اسلامی از مهمترین اهداف در نظر گرفته شده است.

عبادیان در پایان گفت: تکریم و تجلیل از همه دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره و تدوین برنامه های جذاب و متنوع به منظور خاطره انگیزنمودن امتیاز جشنواره در ذهن دانش آموزان از دیگر اهداف یازدهمین جشنواره قرآن، نماز و عترت استان خوزستان است./9464/پ203/س

ارسال نظرات