۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۹۹۳۵۱

اجرای طرح آرامش بهاری ویژه نوروز در بقاع متبرکه کاشان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از اجرای طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز در 46 بقعه از بقاع متبرکه شهرستان کاشان خبر داد.
حجت الاسلام محمدرضا اسماعيل پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، بعد از ظهر امروز، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز در 46 بقعه از بقاع متبرکه شهرستان کاشان باهماهنگی مدیران و هیأت امناء بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می شود.

 

وی هماهنگی هیأت امناء و مدیران بقاع با برنامه فرهنگی سازمان اوقاف را یکی از ویژگی های طرح آرامش بهاری نوروز پیش رو دانست و افزود: طی دو جلسه عمومی و چندین جلسه خصوصی با مسؤولین بقاع متبرکه هماهنگی لازم جهت اجرای طرح در ایام نوروز انجام شده است.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور، برگزاری مراسم تحویل سال نو93، برنامه های فرهنگی، پاسخ به سؤالات شرعی زائران و گردشگران از سوی مبلغین دینی اعزامی از سازمان، را از جمله برنامه های تدارک دیده در طرح آرامش بهاری امسال نام برد.

 

وی همچنین از برگزاری برنامه خیمه معرفت در دو بقعه متبرکه حضرت علی بن محمد الباقر(ع) و بقعه متبرکه سلطان امیر احمد، خبرداد و افزود: این برنامه نیز در طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهرستان کاشان تدارک دیده شده است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، یادآور شد: بقعه حضرت علی بن محمد الباقر که همانند نگینی در منطقه می درخشد، امسال برای دومین بار مجری خیمه معرفت است.

 

به گفته وی، این بقعه پذیرای حدود یک میلیون زائر از کاشان و سراسر ایران است که  این تعداد زائر نیازمند هماهنگی مسؤولین و استفاده از امکانات منطقه است که این امر از سوی مجموعه مدیریت آستان مقدس انجام شده است.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور افزود: علاوه بر این امسال برای اولین بار طرح خیمه معرفت در بقعه متبرکه سلطان امیر احمد، با همکاری هیأت امنا و مدیر فرهنگی قرآنی این بقعه در جوار مجموعه خانه های تاریخی طباطبائی ها، عباسیان، بروجردی ها  و آثار باستانی این شهرستان برگزار می شود.

 

لازم توضیح است، در طرح خیمه معرفت شش غرفه در کنار هم با موضوعات مختلف فرهنگی، کودک، قرآنی، پاسخ به سؤالات، ایجاد و به نیاز فرهنگی مراجعه کنندگان پاسخ داده خواهد داد./939/پ203/ب

ارسال نظرات