۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۹۹۴۳۵
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

عالمی که مردم از علمش بهره نبرند به درد جامعه نمی خورد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که عالم ربانی علم به کتاب و قرآن دارد، گفت: عالمی مورد تکریم است که مردم از او انتفاع می برند.
آيت الله فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، امروز در آیین نکوداشت حضرت آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی، که در سالن همایش جهاد کشاورزی خرم آباد برگزار شد، با بیان این که مهم ترین ارزش علم دین است، گفت: عالمی که مردم از علم او بهره ببرند از 700 هزار سال عبادت کردن بالاتر است.

وی با بیان این که علم یک گوهر است و کاشفیت دارد، گفت: اگر انسان در راه کسب علم با خلق خدا ارتباط پیدا نکند، این ارزش ها را ندارد.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به این که در قرآن بیش از 700بار از علم یاد شده است، بیان داشت: از ویژگی های دین و مذهب ما مسأله علم است.

علم ارزش است

وی با بیان این که علم ارزش است، تصریح کرد: اگر علم و ایمان را با هم مقایسه کنیم، در ترجیح علم بر ایمان یا ایمان بر علم، علم بر ایمان ترجیح دارد.

آیت الله فاضل لنکرانی  با بیان این که گروهی که در جامعه علم دارند، نسبت به بقیه مقدم هستند، خاطرنشان کرد: علم از اموری است که باارزش ترین گوهر برای بشر است. 

وی افزود: کسی که علم اندوزی کند و ذهن خویش را دریایی از علوم و معارف کند، ولی دستگیری از مردم نکند و مردم از علم او بهره نبرند، علم او ارزشی ندارد.

تأکید کرد: در جامعه باید به دنبال احیای ارزش های دین باشیم و برای نسل ها منتشر کنیم.

رسانه ها در راستای حقیقت علم سرمایه گذاری کنند

وی با اشاره به این که در رسانه های ملی ما از هنرمندان قدردانی می کند و شایسته این قدردانی هستند، تصریح کرد: رسانه های ما در راشستای علم و حقیقت علم کم کاری می کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: ما باید از تمامی کسانی که از زمان غیبیت کبری تا کنون اسلام را با همه وجود و سختی ها حفظ کردند و عالمانی که به صورت روشن و مشهود حضور پررنگ و روشنی داشتند قدردانی و این چنین شخصیت های برجسته را برای نسل جوان معرفی کنیم.

وی داشت: کسی که از عالم دین تکریم کند از رسول خدا و خداوند تکریم می کند.

علم باید در رأس ارزش ها قرار بگیرد

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که علم باید در رأس ارزش ها قرار گیرد، بیان داشت: همه رسانه ها و مسؤولان وظیفه دارند عالمان برجسته ای همچون آیت الله صادقی را به نسل جوان معرفی کنند.

وی با بیان این که این شخصیت ها ارزش های دین ما هستند، گفت: این ارزش ها را باید در جامعه نهادینه کنیم./9451/پ202/ج

ارسال نظرات