۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۰۰۰۵۷
دبیر کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

افزایش انگیزه ورود به حوزه از اهداف ایجاد مدارس امین است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: هم اکنون هشت مدرسه امین در استان وجود دارد که تلاش می کنیم آن را به 30 باب افزایش دهیم.
افزایش انگیزه ورود به حوزه از اهداف ایجاد مدارس امین است

حجت الاسلام خلیل عباس نژاد، دبیر کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به اهداف اجرایی مدارس امین اشاره و اظهار داشت: این مدارس با هدف تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان، ارائه الگوی تربیتی مبتنی بر مبانی دینی برای سایر مدارس و شناسایی استعدادهای مناسب و انگیزه ورود به حوزه علمیه برای ترویج مسائل فرهنگی، دینی و اعتقادی بین جوانان ایجاد شده اند.

  

دبیر کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: هشت مدرسه امین در استان وجود دارد که از این تعداد دو مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در ارومیه، دو مدرسه راهنمایی پسرانه و دخترانه در خوی و سه مدرسه ابتدایی دخترانه و یک مدرسه ابتدایی پسرانه در شهرستان میاندوآب وجود دارد.

 

حجت الاسلام عباس نژاد برنامه های این مدارس را بیشتر در حوزه های پاسخ گویی به شبهات دینی و مسائل شرعی اعلام کرد و اظهار داشت: به علت کمبود بودجه در راه اندازی این مدارس متأسفانه عملکرد حوزه کمیته همکاری های حوزه های علمیه آموزش و پرورش در راستای ارتقاء معنوی مناسب نبوده است.

 

وی عنوان کرد: این مدارس هیئت امنایی بوده و هیئت امنای آن بر اساس ضوابط موجود در اساس نامه متشکل از اعضای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه استان، مدیر حوزه علمیه (برادران و خواهران)، مدیر کل آموزش و پرورش استان، دبیر کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، معاونین آموزشی، پرورشی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش، رییس اداره مشارکت های مردمی اداره کل و کارشناس مسؤول امور شوراهای آموزش و پرورش استان است.

 

حجت الاسلام خلیل نژاد ادامه داد: هیئت امنا این مدارس در شهرستان ها امام جمعه، مدیر حوزه علمیه شهرستان، مدیر، رییس یا معاون آموزشی، معاون تبلیغی شهرستان، معاون پرورشی و کارشناس مسؤول امور شوراهای آموزش و پرورش است.

 

وی با بیان این مطلب که بیشتر اعتبارات تخصیص یافته به این طرح از سوی حوزه علمیه بوده، ادامه داد: طرح مدارس امین طرح بسیار خوبی است که می تواند دانش آموز را با جامعه اعتقادی خود آشنا کند.

 

مدارس امین، گامی بزرگ در راستای اعتلای فرهنگ دینی است

 

 دبیر کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: ایجاد مدارس امین گامی بزرگ در راستای اعتلای فرهنگ دینی و حوزی بین دانش آموزان است.

 

حجت الاسلام عباس نژاد به شیوه تدریس در این مدارس اشاره کرد و عنوان کرد: آموزش در این مدارس همانند شیوه آموزش رسمی سایر مدارس است فقط با این تفاوت که حضور یک روحانی در این مدارس برای پاسخگویی به سؤالات و سایر موارد آموزش های دینی اجباری است.

 

وی تصریح کرد: حضور روحانی و طلبه در مدرسه سبب می شود که دانش آموز بهتر با مفهوم ولایت فقیه، روحانی و طلبه آشنا شود و به تمامی شبهات و سؤالات شرعی دانش آموزان در تمامی حوزه ها به ویژه ولایت فقیه پاسخ گو باشد.

 

حجت الاسلام عباس نژاد در پایان از کمک های مسؤولان آموزش و پرورش و حوزه های علمیه قدردانی کرد و عنوان کرد: تمامی افرادی که دغدغه فرهنگی و تهاجم فرهنگی دارند باید در این راه ما را تنها نگذارند./936/ت303/ب

ارسال نظرات