۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۰۰۲۸۲

حضور دانشجویان 5 استان کشور در مناطق عملیاتی جنوب

خبرگزاری رسا ـ دانشجویان دانشگاه های 5 استان کشور با حضور در مناطق جنگی و عملیاتی جنوب، از یادمان‌های دفاع مقدس در خوزستان بازدید کردند.
يادمان شهداي چزابه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دانشجویان دانشگاه های گیلان، اصفهان، اردبیل، زنجان و خراسان رضوی با حضور در استان خوزستان، به زیارت مناطق عملیاتی فتح المبین و فکه رفتند و به شهیدان این مناطق ادای احترام کردند.

 

دانشجویان دانشگاه های 5 استان کشور در یادمان چزابه که یکی از پنج محور هجوم ارتش عراق به ایران بود و با حضور صدام تبدیل به خونین ترین منطقه عملیاتی شد، حضور یافتند و مزار 6 شهید گمنام را زیارت کردند.

 

همچنین این دانشجویان به منطقه دهلاویه رفتند و از یادمان شهید مصطفی چمران که محل اثابت ترکش خمپاره 60 به ایشان بود و سپس سبب شهادت او شد، بازدید کردند.

 

این دانشجویان در ادامه به زیارت مزار شهید گمنام، در دهلاویه رفتند، از نمایشگاه آثار شهید چمران بازدید کرده و مستندی را در مورد زندگی و فیلم آخرین لحظات زندگی شهید چمران مشاهده کردند.

 

دانشجویان دانشگاه های گیلان، اصفهان، اردبیل، زنجان و خراسان رضوی در ادامه سفر معنوی خود به مناطق عملیاتی جنوب با حضور در یادمان فکه یاد شهدای عملیات والفجر مقدماتی را گرامی داشته و از محل شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی و همراهانش بازدید کردند.

 

همچنین این دانشجویان با حضور در یادمان شلمچه، به زیارت شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس رفته و با بازدید از از مسجد جامع خرمشهر یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهید سید محمدعلی جهان آرا را گرامی داشتند./9462/پ203/ب

ارسال نظرات