۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۰۰۸۹۴
معاون اول قوه قضاییه:

برخورد با مفسدان اقتصادی باید عبرت آمیز باشد/ اتحادیه اروپا بهتر است به نقض حقوق بشر در غرب رسیدگی کند

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه تحقق اقتصاد و فرهنگ در کشور را ضروری خواند و از اخلاص در عمل، انگیزه، برنامه‌ریزی‌، کار سریع و دقیق بدون شتاب‌‌زدگی و رصد موضع دشمن به عنوان الزامات مدیریت جهادی نام برد.
حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران پس از ارائه سخنانی درباره فضائل و مناقب حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا(س)، به تبیین شعار امسال با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" پرداخت.

 
وی با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه‌(س)، از وجود دخت نبی مکرم اسلام‌(ص) به عنوان فلسفه خلقت هستی و آفرینش جهان بشریت و حقیقت لیلة القدر یاد کرد و گفت: حضرت فاطمه‌(س) تعلق به همه بشریت دارد و همگان باید فکر، اندیشه و عمل آن حضرت را مورد تأسی و تأکید قرار دهند.
 
حضرت فاطمه رمز وحدت امت اسلامی است
 
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حضرت صدیقه طاهره‌(س) رمز وحدت و ائتلاف بین مسلمانان است، اظهار کرد: وجود مقدس حضرت فاطمه‌(س) اگر آنچنان که خدا و رسول اکرم‌(ص) به ما معرفی کردند مورد توجه قرار گیرد، ‌بدون تردید رمز وحدت امت اسلامی و جلوگیری از تشتت و تفرقه است.
 
وی در ادامه و پس از تبیین الگوی دگرخواهی در سیره و سلوک حضرت فاطمه‌(س)، تصریح کرد: امروز ادعای حقوق بشر غرب گوش فلک را کر کرده است، در حالی که خود آنها اولین ناقضان حقوق بشر در عالم هستند و باید درباره نقض حقوق انسان‌ها پاسخ‌گو باشند، مدعی دیگران می‌شوند.
 
غربیان ناقضان اصلی حقوق بشر
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به صدور قطعنامه ضد حقوق بشری اخیر اتحادیه اروپا علیه ملت بزرگ ایران که خود در جایگاه مدعی است، گفت: مغرب زمین گرفتار سیاست بدون دیانت شده و با خروج خدا از زندگی خود، دچار گرفتاری‌ها و مصائب بسیاری شده است.
 
وی بیانیه اخیر غرب مبنی بر عدم رعایت حقوق بشر در ایران را محکوم کرد و از سیاستمداران غربی خواست قبل از هر اتهامی به دیگر کشورها، مسأله اسفبار نقض حقوق بشر را در کشورهای خود اصلاح کنند.
 
معاون اول قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیره فاطمی گمشته جهان بشری است، الگو قرار دادن سیره فاطمی را نیاز امروز جامعه ایران دانست و با اشاره به نامگذاری سال 93 به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تحقق این شعار را در گرو تحکیم این الگو دانست.
 
پیروزی، تداوم و استمرار نظام با تحول فرهنگی
 
وی از دست اندرکاران امور فرهنگی و همه مردم برای تحقق این شعار که شعار هر سال بر اساس سنجش نیاز کشور و ملت بزرگ ایران است، دعوت به تلاش کرد و خاطرنشان ساخت: انقلاب ما مبتنی بر فرهنگ است و قبل از اینکه سیاسی باشد یک انقلاب فرهنگی است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه تحول فرهنگی سبب پیروزی، تداوم و استمرار نظام شد، گفت: مرزبانان فرهنگی کشور باید از فرهنگ اسلامی و ارزش‌های انقلاب مرزبانی کنند و اجازه ندهند که انقلاب اسلامی و ارزش‌های الهی که سرمایه حراست این ملت است مورد تهدید و آسیب قرار گیرد.
 
وی نقش دستگاه‌های فرهنگی و به ویژه وزارت ارشاد را که جای دادن مجوز برای محصولات فرهنگی است در این عرصه بسیار مهم خواند و اظهار داشت: نمی‌توان گفت مردم سره را از ناسره تشخیص می‌دهند، پس اجازه دهیم هر محصولی که بخواهد تولید شود، پس وظیفه مرزبانان فرهنگی چیست؟
 
معاون اول قوه قضائیه تأکید کرد: در حوزه اقتصادی هم مرزبانان اقتصادی باید تلاش کنند که تحول اقتصادی تحقق یابد، در نظام پولی و بانکی سیاست‌گذاری دقیقی شود و این سیاست‌گذاری زمینه ایجاد و گسترش هرگونه فساد را ببندد.
 
برخورد عبرت‌آموز با مفسدان اقتصادی
 
وی گفت: مسأله حمایت از تولید ملی که برای مسؤولان قوای سه‌گانه حمایت همه‌جانبه است و برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ضروری است، نیازمند آن است که در نظام مالی و پولی کشور سیاست‌گذاری شود و اگر جایی جرمی واقع شود دستگاه قضایی وظیفه برخورد با جرم را به عهده دارد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بر برخورد عبرت‌آموز با مفسدان اقتصادی تأکید کرد و افزود: دستگاه قضایی برای برخورد با مفسدان و کسانی که می‌خواهند اخلال در امور فرهنگی و اقتصادی کنند، عزم جدی دارد اما تحقق شعار در گرو عزم ملی است که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند.
 
وی ضرورت تحقق اقتصاد و فرهنگ در کشور را یادآور شد و از اخلاص در عمل، انگیزه، برنامه‌ریزی‌، کار سریع و دقیق بدون شتاب‌‌زدگی و رصد موضع دشمن به عنوان الزامات مدیریت جهادی نام برد.
 
معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امروز هر عرصه‌ای در نظام جمهوری اسلامی و هر ظرفیتی مورد تهدید دشمن است، باید در همه عرصه‌ها دشمن را رصد کرده و با نگاه به دشمن گام‌های اساسی برداشته شود./920/پ202/ج
ارسال نظرات