۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۲۰۱۴۴۷
مشاور رییس جمهور سابق:

محافظه کاران بر سر عظمت نسل آینده معامله نکنند

خبرگزاری رسا ـ کلهر با طرح این سؤال که آیا ما این اجازه را داریم که ثروت و عظمت آینده را امروز معامله کنیم، ابراز داشت: افرادی که محافظه کار بوده وضعیت موجود را مطلوب می دانند و به فکر نسل آینده نیستند، آنان در پیشگاه خداوند مؤاخذه می شوند.
انرژي هسته اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهدی کلهر، مشاور رییس جمهور سابق و کارشناس مسایل سیاسی شب گذشته 21 فروردین در سلسله نشسته های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی با محوریت بررسی زوایای توافق نامه هسته ای در صحیفه نور گفت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب ایران در مقابل سازمان انرژی هسته ای باید متعارف باشد، چرا که هر گونه تعهد فوق العاده ای به معنای معامله با حقوق آیندگان است.

 

دموکراسی غربی الگوی افلاطونی است

 

وی به شیوه حکومت داری در مردم سالاری دینی اشاره کرد و گفت: ولی فقیه در حکومت اسلامی ادامه دهنده راه انبیاء(ع) بوده و برای هدایت بشرحکومت می کند، برخلاف دموکراسی غربی که الگوی افلاطونی است و نخبه سالاری در آن حکومت می کند، لذا دموکراسی غربی تا زمانی معنا دارد که فردی که نظام تعیین می کند به قدرت برسد.

 

وی در مورد نحوه برخورد با انسان های منحرف از دین، به مقایسه یهود بنی قریظه و کسانی که در جنگ صفین شعار الحکم لله سردادند، پرداخت وافزود: در ماجرای جنگ صفین، فتنه افراد را هدف قرار گرفته بود، آنها منحرف از درک صحیح اسلام بودند، اما منحرف از اسلام نبودند، اما در مقابل یهود بنی قریظه منحرف از اسلام بودند از این رو پیامبر(ص)  با آنها جنگید.

 

مشاور رییس جمهور سابق با بیان این که وظیفه رهبر حکومت دینی این است که مانع از دو پارگی جامعه شود، افزود: امام علی (ع) با ماجرای حکمیت مخالف بود اما به لحاظ این که این افراد اکثریت جامعه را تشکیل می دادند و همچنین ممانعت از دو پارگی نشدن جامعه اسلامی، موجب شد تا امام به اجبار به این ماجرا تن داد.

 

وی مبنا بودن آیات و روایات را از شاخص های مردم سالاری دینی دانست و افزود: امام خمینی(ره) به وحدت کلمه توجه ویژه ای داشت  ودر همین راستا است که  رهبر معظم انقلاب به جذب حداکثری و دفع حداقلی اعتقاد دارند، اما در مقابل غرب، نظامشان، کانون قدرت و ثروت است.

 

 ایران در مقابل سازمان انرژی هسته ای هیچ گونه تعهد فوق العاده ای ندارد

 

وی  در ادامه با طرح این سؤال ها که در این مقطع زمانی، نسل حاضر باید روشن کند، نسبت به نسل آینده چه اختیارات و مسؤولیت هایی دارد؟ آیا ما این اجازه را داریم که ثروت و عظمت آینده را، امروز، معامله کنیم؟ ابراز داشت: افرادی که محافظه کار بوده وضعیت موجود را مطلوب می دانند و به فکر نسل آینده نیستند، آنان در پیشگاه خداوند مؤاخذه می شوند، از این رو کشوری که مردم سالاری دینی در آن حکومت می کند حق ندارد، هر گونه توافق نامه ای را بدون در نظر گرفتن حق آیندگان امضاء کند.

 

کلهر با اشاره به آیه 82 سوره کهف، گفت: خداوند در مورد حق نسل آینده می فرماید: «وَأَمَّا الْجِدارُ فَکَانَ لِغُلَامَیْنِ یَتِیمَیْنِ فِی الْمَدِینَةِ وَکَانَ تَحْتَهُ کَنزٌ لَهُما وَکَانَ أَبُوهُما صالِحًا فَأَرَادَ رَبُّکَ أَنْ یَبْلُغا أَشُدَّهُمَا وَیَسْتَخْرِجا کَنزَهُما رَحْمَةً مِن رَبِّکَ»، در نظام مردم سالاری دینی نیز، هر فردی علاوه بر این که حق تعیین سرنوشت را دارد، اما در مقابل نمی تواند حقوق فرزندانش را مضمحل کرده و عزت آنها را معامله کند.

 

کلهر ابراز داشت: از تیم مذاکره کننده هسته ای تشکر می کنم، اما ایران در مقابل سازمان انرژی هسته ای باید متعارف باشد و به فرموده  رهبر معظم انقلاب، «روابط آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران باید به صورت متعارف و غیر فوق العاده باشد»، چرا که هر گونه تعهد فوق العاده ای اتفاق بیفتد به معنای معامله با حقوق آیندگان است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما افزون بر این که  نباید جلوتر از رهبری باشیم، عقب تر از ایشان نیز نباید باشیم چرا که آمریکاو انگلیس سران حقیقی فتنه 88 بودند، ابعاد این فتنه را برای مردم بازگو کنید تا عبرتی برای نسل آینده شود چرا که  در حکومت دینی تا زمانی که ساز و کار قانونی وجود داشته باشد نباید مسیر دیگری انتخاب شود، از این رو اردو کشی خیابانی در اعتراض به انتخابات نادرست بود.

 

 این کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا با حکومت مردم سالاری دینی مخالف است، لذا تا زمانی که آمریکا بر این هویت خود باقی بماند و جمهوری اسلامی ایران نیز بر سر اصول خود ایستادگی کند، این دشمنی ادامه دارد و کمیته این دشمن تحریم است./934/پ202/س

ارسال نظرات