۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۰۱۶۸۷

مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در دامغان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: مادران و همسران شهدا معلمان ایمان و اخلاق اسلامی در بین بانوان جامعه ما و شاگردان مکتب ایثار و استقامت اهل‌بیت(ع) هستند.
حجت الاسلام محمد ترابي در همايش تکريم مادران و همسران شهدا در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد ترابی، استاد برجسته حوزه علمیه این شهرستان بعدازظهر یکشنبه در مراسم تکریم مادران و همسران شهدای شهرستان دامغان همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(ع) که در محل سالن اجتماعات آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد(ع) دامغان برگزار شد، اظهار‌داشت: تکریم مادران و همسران شهدا وظیفه‌ای افتخار آمیز برای همه ملت ما است.

 

وی با اشاره به فضائل وجودی حضرت ام‌البنین(ع) به‌عنوان همسری فداکار و نمونه برای امیر مؤمنان امام علی(ع) و مادری عالم و شجاع برای فرزندان خود به‌ویژه حضرت ابوالفضل(ع)، خاطر‌نشان کرد: همان‌گونه که خداوند در آیات سوره احزاب از همسران پیامبر به‌عنوان افراد مورد احترام و توجه دیگر بانوان می‌خواهد با عنایت هر چه بیشتر به ارزش‌ها و احکام اسلامی الگوهای برتر قوم خود باشند اکنون مادران و همسران شهدا نیز نقشی چنین تأثیر گذار دارند.

 

استاد حوزه و دانشگاه مادران و همسران شهدا را دارای جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند متعال دانست و تأکید کرد: نباید از یاد ببریم که امروز هرچه در این کشور و نظام اسلامی داریم از برکت وجود و ایثار شهدایی است که در دامان مادرانی مؤمن و قهرمان پرور رشد یافتند و با دعای خیر و یاری همسرانی فداکار در صحنه نبرد با کفر حماسه آفریدند.

 

تکریم خانواده شهدا تجدید میثاق با شهیدان است

 

سید علی‌اکبر میر‌علی‌اکبری، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دامغان نیز در این مراسم با بیان این نکته که همه ما خداوند و رسول خدا و اهل‌بیتش را ناظر بر اعمال خود می‌دانیم نباید از یاد ببریم که شهدا نیز بر آنچه انجام می‌دهیم شاهدند و در قیامت برنیکی و درستی یا خسران و پلیدی ما شهادت می‌دهند، افزود: تکریم و تجلیل از ایثار و فداکاری مادران و همسران شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌ها و عرض ارادت به پیشگاه شهیدان است.

 

وی خاطر‌نشان کرد: امروز در جامعه اسلامی که شهر به شهر و جای، جای آن عطر شهید و شهادت به مشام می‌رسد هر فرد در هر جایگاه و مسؤولیتی باید بکوشد به‌گونه‌ای عمل کند که شرمنده ایثار شهدا و فداکاری خانواده آنان به‌ویژه مادران و همسران شهدا نشود.

 

میر‌علی‌اکبری با اشاره به وجود بیش از 200 مادر بزرگوار و بیش از 100 نفر از همسران گرانقدر شهدا در این شهرستان، تجمیع سه نهاد ایثارگری و شکل‌گیری بنیاد شهید و امور ایثارگران را موهبتی برای کارکنان این نهاد و خود دانست تا بتوانند خدمات بهتری را به خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان بدهند.

 

گفتنی‌است، ذکر خاطره از سوی مادر شهید رضا فراتی، مداحی ذاکر اهل‌بیت پوریا شاه حسینی و تجلیل از سه تن از بانوانی که افتخار مادر و همسر شهید بودن را دارند، از دیگر بخش‌های این مراسم بود که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دامغان برگزار شد./977/پ202/ب

ارسال نظرات