۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۲۰۲۰۰۵

افزایش کتابخانه های مناطق حاشیه ای شهر اهواز

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان، منصوری با اشاره به افزایش آمار کتابخانه ها در مناطق حاشیه ای شهر اظهار داشت: خوزستان از لحاظ تعداد کتابخانه رشد 38 درصدی داشته است در حالی که این آمار در سراسر کشور به 12 درصد بوده است.
لفته منصوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، لفته منصوری، مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان، شامگاه سه شنبه، 26 فروردین ماه در آیین افتتاح کتابخانه حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی، با بیان این که در حالی که برخی از اداره ها هنوز در تعطیلات نوروزی هستند هفته گذشته کلنگ احداث کتابخانه ای در منطقه گوریه به زمین زده شد، اظهار داشت: با مشارکت خیران 3 کتابخانه مشارکتی به تعداد کتابخانه های استان افزوده شد.

وی با اشاره به پروژه های پیش روی نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان، اظهار داشت: کلنگ احداث کتابخانه عمومی فردا در خروسیه ی اهواز و روز یک شنبه همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در دشت آزادگان به زمین زده خواهد شد

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان به نامگذاری نام این کتابخانه به نام عالم اهوازی سید جعفر موسوی تصریج کرد: خواستگاه کتاب و کتابخانه در مسجد بوده است.

منصوری با بیان این که در 2 سال گذشته 58 باب کتابخانه به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: به کارگیری نیروهای بومی در کتابخانه های عمومی از مزایای راه اندازی آن ها در مناطق محروم بوده است.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان در ادامه گفت: خوزستان از لحاظ تعداد کتابخانه عمومی رشد 38 درصدی داشته، در حالی که این آمار در سراسر کشور 12 درصد بوده است.

وی هر کتابخانه را مرکزی علمی و فرهنگی دانست و افزود: شبکه کتابخانه اینترنتی از دستاوردهای اداره کل کتابخانه عمومی استان خوزستان است.

منصوری با اشاره به افزایش آمار کتابخانه ها در مناطق حاشیه ای شهر اظهار داشت: افتتاح کتابخانه در مناطق حاشیه ای از رهنمود ها و سفارشات آیت الله موسوی جزایری بوده است.

وی با بیان این که اعتبارات دولتی در دو سال گذشته کاهش یافته است اما کتابخانه‌های خوزستان رشد چشمگیری یافته اند، گفت: با توجه به فقدان کتابخانه در کوی سیدخلف و جمعیت بالای این منطقه، افتتاح کتابخانه حجت‌الاسلام سیدجعفر موسوی می‌تواند در ارتقای فرهنگ مطالعه مفید واقع شود.

منصوری در پایان تصریح کرد: این کتابخانه با زیربنای 500 متر مربع و دارای بخش خواهران و برادران به صورت جداگانه و بخش‌های مرجع و پژوهش است و هم اینک 8 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه وجود دارد./9464/د103/س

ارسال نظرات