۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۰۲۵۷۰
استاد حوزه علمیه زنجان:

حضرت زهرا الگوی عملی حمایت از حریم ولایت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه زنجان حضرت زهرا (س) را بهترین الگو در دفاع از ولایت دانست و گفت: ایشان الگویی تمام عیار در زمینه تربیت فرزندان، همسرداری و دفاع از ولایت است.
جشن روز ميلاد حضرت زهرا س حوزه علميه زنجان جشن روز ميلاد حضرت زهرا س حوزه علميه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید ابوطاهر موسوی علوی، استاد دانشگاه و حوزه علمیه زنجان، صبح امروز در مراسم گرامی داشت و جشن روز ولادت حضرت صدیقه طاهره (س) و بزرگ داشت مقام مادر که در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان برگزار شد، قرآن کریم را جامع تمام علوم عنوان کرد و گفت: قرآن کریم که معجزه جاودان پیامبر (ص) است در تمامی زمینه های علمی نکته ها و حرف هایی برای گفتن دارد.

 

وی در ادامه افزود: بسیاری از علوم روز که تازه انسان به آن پی برده است از مدت ها قبل در قرآن کریم وجود داشت مانند علومی نظیر اقتصاد، فرهنگ، خانواده، ازدواج و موارد دیگر که عمل به آنها ضامن خوشبختی دنیا و سعادت آخرت است که متأسفانه برخی معتقدند خواندن قرآن برای سعادت اخروی است در حالی که قرآن کریم برنامه عملی جامع برای زندگی دنیوی و اخروی است.

 

حجت الاسلام علوی در ادامه تلاوت قرآن نزد حضرت زهرا (س) را یکی از بهترین کارها توصیف کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا (س) بارها سفارش کرده اند که من در این دنیا به سه چیز علاقه فراوان دارم که یکی از آنها تلاوت قرآن است و این حرکت ایشان نیز می تواند به عنوان الگویی برای همه جامعه مخصوصا مادران و بانوان مطرح شود که در این صورت تربیت فرزندان نیز قرآنی خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه زنجان در ادامه به قسمتی از ویژگی های بارز حضرت صدیقه طاهره (س) در مدت عمر خود اشاره و تصریح کرد: تربیت فرزندان، حیا، ساده زیستی، بی توقعی از شوهر، مسؤولیت پذیری، آینده نگری، نشان دادن راه حق به آیندگان، آشکار کردن چهره منافقان و خانواده دوستی از جمله صفات و سیره حضرت زهرا (س) است که می توان از تاریخ زندگی کوتاه ایشان استخراج کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به تقارن روز میلاد امام خمینی (ره) با روز میلاد حضرت زهرا (س) ابراز داشت: ولایت برای همه مانند یک چراغ هدایت گری است که راه را نشان می دهد و همگان را از خطر افتادن در گمراهی ها آگاه می کند به همین دلیل است که بسیاری با وجود قدرت ولایت فقیه در کشور ما مشکل دارند چرا که می تواند گمراهان و منافقین را برای همه آشکار کند و لذا در این راه نیز باید از حضرت زهرا (س) که در دفاع از ولایت جانانه عمل کرد الگو گیری کنیم.

 

حجت الاسلام علوی در ادامه افزود: این قدرت ولایت فقیه است که انقلاب ما را به پیروزی رساند و امروز هم کشور ما را تبدیل به یکی از 10 کشور برتر جهان در زمینه های مختلف علمی و نظامی کرده است؛ پس همه این موارد در سایه ولایت فقیه امکان پذیر است.

 

وی در پایان وجود روز زن را به برکت وجود امام (ره) و انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در سایه ولایت امام (ره) بود که امروز روز زن شده است، چون در گذشته روز زن 17 دی ماه مصادف با روز کشف حجاب از سوی رژیم منحوس پهلوی بود که به عنوان روز گرامی داشت مقام زن اعلام شده بود و به صورت همزمان در ایران و ترکیه و افغانستان اجرا می شد و در حقیقت ارزش و مقام واقعی زن را نشانه گرفته بود. /949/پ202/ب

ارسال نظرات