۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۰۲۷۹۴

نیمی از مردم مصر در گرسنگی

خبرگزاری رسا ـ این انتخابات که دومین انتخابات ریأست جمهوری در این کشور بعد از سقوط حکومت حسنی مبارک است، چیزی را برای حومه نشینان و فقرای این کشور تغییر نمی دهد.
مصر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورو نیوز در گزارشی، از برگزاری انتخابات جدید در مصر خبر داد.

 

این انتخابات که دومین انتخابات ریأست جمهوری در این کشور بعد از سقوط حکومت حسنی مبارک است، چیزی را برای حومه نشینان و فقرای این کشور تغییر نمی دهد.

 

محلۀ «دووئیقا»، یکی از حلبی آبادهای حومه قاهره است و به خوبی نشان دهنده وضعیت نابهنجار اقتصادی مصر در میان دیگر کشورهای عرب منطقه است.

 

نزدیک به نیمی از جمعیت مصر زیر خط فقر زندگی می کنند و روز به روز هم بر این میزان افزوده می شود.

 

عدم رونق اقتصادی، بالا بودن اجاره مسکن، گرانی و کاهش درآمدها، از دلایل اصلی افزایش فقر در مصر است و هر روز جمعیت بیشتری را روانه بیغوله های ساخته شده از مصالح بی دوام می کند.

 

محله هایی که در آن، از بهداشت و سیستم لوله کشی آب و فاضلاب هیچ خبری نیست.

 

آب روان آلوده، به سطح این حلبی آبادها روان می شود و کودکان و نوجوانان که جایی دیگر برای بازی ندارند، در کنار  آلودگی ها روز را می گذرانند.

 

تنگدستی و بیکاری یکی از دلایل اصلی اعتراض های مردم مصر در ژانویه 2011 بود.

 

اعتراض هایی که منجر به سقوط حکومت سی ساله حسنی مبارک شد، اما طی سه سالی که از این انقلاب می گذرد و در طول دولت کوتاه مدت محمد مرسی، رییس جمهور سرنگون شده این کشور، و اکنون در دوران السیسی نه تنها فقر کمتر نشد، بلکه به دلیل رکود اقتصادی، بر میزان بیکاران افزوده شد./993/1409/ح

 

ارسال نظرات